Selasa, 25 Februari 2014

AIR DALAM EMPANGAN SUSUT KERANA SABOTAJ DARI UMNO? MAMPUIH KAH KAH KAH

hehe, apa semua umno, kemarau umno juga kena, haha.. adakah umno sabotaj empangan dan sedut air empangan dan salurkan kepada penyokong umno je, amacam, ok tak alasan kah kah kah kah kah...

tapi pasal keegoan pemimpin pakatan rakyat yang hampeh, pasal kebodohan mereka semua nak main politik, so jadinya dengan aku-aku juga yang kena mandi sekali sehari, berak kena tahan, takut terguna air lebih, adus, kata negeri maju, tapi perancangan hampeh, buat pembangunan kedai, kondo, apartment mewah pandai, tapi pengurusan sumber manusia gagal, untung mau, politik cerdik, urus tak pandai.... bodo punya pemimpin pr, yang penyokong bodoh dalam selangor ni pun satu, kerana politik korang tengoklah apa jadi?

walauapapun, harap pemimpin dari bn atau pr, fikirkan rakyat, kalau kemarau ini menjadi satu titik tolak ujian Allah untuk kita semua, supaya kita beringat, kalau betul nak merancang, buatlah sesuatu, kalau teknologi membran terbaik dan langat2 itu perlu, buatlah, tolak ketepi politik bodoh ni, ego tolak lah ketepi!! faham ke idak?


ps: dalam nak menuju negara maju, air adalah perkara paling penting untuk manusia, belajar macamana negara amerika ke, jepun ke, china ke, arab saudi ke, yang penduduk dia berkapasiti beratus juta, dapat memikirkan teknologi air dan memberi manfaat untuk semua!!

KHALID GAGAP KATA, AIR LOMBONG SEBAGAI ALTERNATIF MENGHALANG KRISIS AIR?

hehe, dulu orang dok bagi tau dah, isu air mentah dan terawat kalau tak diteruskan projek langat 2 tu, akan terjadi krisis air kat selangor pada 2014 ni, tapi pemimpin pr banyak berpolitik, dah tak tau apa nak konar, umno juga dia taji, kata ini semua kroni umno yang pun pasal, nasiblah kemarau yang melanda malaysia sekarang ni tak di tuduhnya umnolah puncanya, kalau terbuka mulut dari diaorang yang katanya, kemarau ini terjadi adalah kerana umnolah yang sabotaj supaya hujan tak leh turun, aku rasa otak diaorang sah kronik gila, hehe..

jom kita tengok apa kata mb khalid ibrahim pasal isu air ni!! hehe..


mana air lombongnya khalid? mana membrannya?


jom kita baca apa kata rakan facebook kita ni dr aznil hisham

Selangor pernah mengalami krisis air pada 1998. Atas sebab itu empangan sg Selangor di bina utk mengatasi permasalahan tersebut. Sekarang empangan tersebut menjadi empangan utama yg membekalkan 60% air pada rakyat Selangor dan Wilayah Persekutuan.

Itu cerita 15 tahun lepas..

Sekarang kepadatan penduduk di Selangor dan Wilayah persekutuan bukan sama seperti jumlah penduduk tahun 2000.

Maka pada tahun 2012, Presiden Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam (CASSA), Datuk Dr Jacob George, berkata.. Selangor akan di ancam krisis air pada tahun 2015 sekiranya Loji rawatan air Langat 2 tak di bina.

------------
Khalid berdegil.. Malah dia tetap berkeras utk menguasai Syabas sebagai jalan penyelesaian yg konon ny akan memberi lebih byk air percuma kepada rakyat Selangor.. Malah dia sanggup menunggu sehingga 100 tahun untuk menyelesaikan isu air walaupun Selangor diancam krisis bekalan air menjelang 2015.

-----------
Rakyat Selangor.. ini padahny memberi undi pada mereka yg bukan ahlinya..

Namun kalian x terlambat.. tunjukkan perasaan anda pada PRK Kajang nanti..

ps: dalam facebook dr ni, kerana sedas ayat pedas diberi, maka segerombolan cai lendir pr dok kerumun komen, hehe.. kalau anda nak komen kat situ dipersilakan.

Pecah-belahkan perpaduan Melayu, Islam kerja syaitan

 KETUA Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal menyelar pihak yang cuba memecah-belahkan perpadua...