Selasa, 23 September 2014

'langkah kajang' gagal atau memang nak azmin naik jadi mb? episod 2


inilah nasib khalid ibrahim dengan dipecat serta merta dari parti pkr, kerana dia enggan letak jawatan sebagai mb atas arahan parti pkr, anwar ketum dah rasa sangat pening lalat kerana khalid ni tak dengar cakap pulak dia.. huh..

rafizi baik punya kutuk si khalid ibrahim, si sotong pencetus idea "langkah kajang"

maka dengan itu atas arahan parti juga dikeliling satu selangor buat roadshow untuk memburukkan khalid ibrahim, punyalah terdesak pkr lah hai.. huh..

tapi khalid ibrahim dia steady, tak gelabah.. tak rasa goyah, dia rilek, dia ikut game anwar ketum buat kepadanya, mungkin dia tak cerdik dalam politik tapi dia guna otak untuk hadapi keadaan mencabar dalam politik, walaubagaimanapun si khalid ini ada juga buat onar, tapi biarlah.. kadang-kadang orang bn nak menyokong dia terlalu sangat pun nampak janggal, tapi atas dasar kemanusiaan je rasa kesian.. hehe..

pernah tak kita perasan dalam keadaan huru hara politik berlaku melanda pr, pkr dengan syok menjual nama wan azizah, terfikir tak kita nama azmin? tidak bukan, dia tidak terlintas langsung dalam fikiran anwar ibrahim agaknya? tapi mungkin tidak...

masa mula-mula permainan pkr dalam krisis menteri besar, nama azmin pun diaorang tak berkenan, macam ada apa-apa je, hehe, perasan tak?

dalam perihal, bilik mesyuarat, dap dan pkr, semuanya menjurus nama wan azizah sebagai menteri besar, sampai buat sidang media adun-adun yang menyokong penuh wan azizah, ibarat mendapat undi majoriti, krisis menteri besar selangor bukan boleh dibuat main.

sokongan maksimun 30 adun termasuk 2 adun dari pas yang berpaling tadah

perasan tak azmin macam buat cool? semua adun-adun ini dahterikat dengan satu arahan kecuali pas, sebab pas terikat dengan arahan hadi awang dan majlis syura.

pas pula sebulat suara yang menganggap wan azizah tak layak menjadi menteri besar, krisis pr semakin berdentum kerana masing-masing menyerang satu sama lain, dap dan pkr serang pas, tanpa belas mereka serang, malah tindakan team anwarinas dalam pas yang bermesyuarat pada 17 ogos lepas juga sebulat suara menyokong wan azizah menjadi menteri besar padahal hadi awang tak da dalam mesyuarat tersebut.

jadi berlakulah perbalahan antara pro ulama dan pro anwarinas kerana wan azizah, anwar senyum dalam gementar.. hehe

team anwarinas diketuai oleh mat sabu

hadi awang tak tertahan dalam keadaan ini, dia dengan menggunakan kuasa dia sebagai presiden pas, oleh kerana langkah kajang itu tidak betul, dia tidak berpuas hati dengan anwar ibrahim dan sekutunya dalam pas.

dia balun tanpa belas terhadap pkr berkenaan 'langkah kajang' ini



keadaan ini membuatkan keadaan dalaman pr di selangor menjadi kacau bilau, anwar ibrahim semakin pening, dah macam orang sasau dengan kuasa, sampai dia melalut dengan peranannya sebagai ketua umum dalam pkr..

entah apa yang dibincangkan si anwar ketum dengan azmin

bersambung nanti di episod 3...

'langkah kajang' gagal atau memang nak azmin naik jadi mb? episod 1


pada awal-awal bila mana mp kajang meletak jawatan secara mengejut, untuk memberi laluan kepada prk, ramai anggap ini kerja gila, idea dari anwar memang brengset, bukan setakat bn, malah pas yang tertelan selipar pun terkejut dengan idea gila dari seorang yang gila babi.. babi pun takkan mengaku dia gila..


tapi bagi bang non aka ketum, ini adalah peluang dia untuk menjadi menteri besar selangor, sebabnya dia dengan gelojoh kata dia akan bertanding di prk kajang, melopong macai mereka, tapi idea ini asalnya dari rafizi bastard tu, haha.. konon dengan idea langkah kajang dapat memberi impak untuk pakatan rakyat ke putrajaya.

apakan daya kerana kes mahkamah, anwar ketum tak dapat bertanding di kajang, tapi itu hal kecil je, wan azizah diletakkan calon mengantikan dia kerana wan azizah proksi paling mudah untuk anwar ketum kontrol.

sememangnya kajang adalah lokasi mudah untuk pr menang pun, kerana undi cina, itu je, tu pasal dia berani buat perancangan kosongkan kerusi disitu.


dan jijah pun menang.. almaklumlah.. mudah je pun, lokasi cina kiasu ramai mudah sangat diperbodohkan oleh bang non n the gang.


selepas itu, bermulalah episod menendang khalid ibrahim, sedangkan langkah kajang dah diwar-warkan untuk mengantikan beliau, tapi khalid ibrahim anggap ini bukan hal besar, tapi perihal yang tak besar itulah yang terang-terang melacurkan demokrasi, jawatan mb adalah untuk wan azizah.

 ai khalid nasib kau dibawah tapak kaki aku.. hehe

jawatan mb adalah untuk bini aku, faham ke tidak?

nantikan episod 2, tunggu....

Pecah-belahkan perpaduan Melayu, Islam kerja syaitan

 KETUA Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal menyelar pihak yang cuba memecah-belahkan perpadua...