Khamis, 6 November 2014

KIDEX MEMBUKTIKAN AZMIN CAKAP SERUPA LONGKANG - SAMM


Maka Apa Bedanya PR dan BN?

Selama sepuluh bulan yang lepas ini masyarakat terutamanya rakyat negeri Selangor telah dikelirukan dengan sungguh dahsyat sekali. Pelbagai tuduhan dikemukakan melibatkan isu pembinaan lebuhraya KIDEX. Umum mengetahui antara sebab utama Tan Sri Khalid Ibrahim digulingkan adalah kerana membenarkan pembinaan lebuhraya KIDEX.

Dikatakan bahawa projek KIDEX ini ditolak oleh seluruh rakyat Selangor terutamanya oleh penduduk di kawasan jajaran lebuhraya ini dan bertentangan dengan manifesto PR. Lebih parah, Rafizi Ramli terus memukul gendang memulakan acara menjelajah ke seluruh pelosok negara kononnya ini merupakan projek UMNO maka Tan Sri Khalid Ibrahim ini merupakan individu yang dipertikai kredibilitinya. Tidak ketinggalan Tony Pua turut sama memalu gendang.

Namun, hanya sebulan selepas pertukaran Menteri Besar, perkara ini telah menjadi sebaliknya. Kini Azmin Ali, Menteri Besar baharu telah mengatakan bahawa projek ini akan diteruskan. Disokong pula oleh Tony Pua.

Belum pun lebih sebulan Menteri Besar "terjah" ini memegang kuasa, belangnya sudah mula terpamer. Kata-kata menolak KIDEX dan kononnya bersama dengan penduduk di kawasan terbabit rupanya kekal adalab retorik untuk melangkah ke kerusi Menteri Besar semata-mata. Bukanlah keikhlasan untuk memperjuangkan hak rakyat.

Hipokrasi Menteri Besar terjah ini bukan hanya terungkai di dalam isu KIDEX sahaja. Tetapi juga dalam isu bekalan air Selangor. Satu lagi putar alam apabila kini mengatakan tidak akan membatalkan perjanjian tersebut supaya rakyat Selangor mempunyai bekalan air yang cukup di masa depan.

Kesemua ini adalah hujah yang telah diutarakan oleh Khalid Ibrahim sewaktu mempertahankan dirinya sebelum ini. Kini, sedikit demi sedikit segala isu terungkai sendiri. Rupanya segala cerita sebelum ini adalah imaginasi yang direkayasa oleh Rafizi Ramli dan pasukannya.

Mengapakah satu pembohongan yang nyata dicipta oleh sebuah parti yang kononnya memperjuangkan agenda reformasi? Kononnya parti ini menolak politik fitnah tetapi sebaliknya begitu ghairah melakukannya untuk membunuh karakter politik terhadap individu yang tidak sehaluan dengan mereka.

Apa yang jelas rakyat Selangor telah disongsangkan oleh 3 orang badut politik - Azmin, Rafizi dan Tony Pua. Maka, apakah bedanya PR dan BN?

Asrul Nizam Abd Jalil
Penyelaras SAMM Kebangsaan
6 Nov 2014

tak selesai-selesai lagi?


hari ke hari... tak juga selesai.. ingat hari ini tak juga selesai..

macam-macam drama dekat istana kehakiman tu, ada melompat, merempuh, berlakon suci, yang datang bawa anak kecil, sanggup datang dari jauh, semua kerana manusia ini.

soalan satu je macamana ada air juling tu dalam terowong saiful da?

jawab jawab... hehe...


masuk je lah cepat ke penjara, barulah azmin ali tak pening.. hahaha...

siapa sebut nama aku tadi??

ps: larikkk....

gelombang media bn dan pr balun ds noh kerana sabotaj dalaman?


sejak konvensyen umno selangor sabtu lepas jangkaan awal diibaratkan penyatuan semula umno selangor, tetapi sebaliknya berlaku kerana mainan media tak kisah dari pr atau bn dalam memberi gambaran salah perkara yang berlaku.

sebenarnya konvensyen umno selangor sikit demi sedikit dapat memberi impak dalam memperbaiki kelemahan parti, ya memang tersangat sedar keadaan semasa di selangor bukanlah berpihak kepada umno, tetapi hakikat undi orang melayu pada pru 13 lepas kalau diikut peratusan masih lagi memihak kepada umno, cuma peratus undi cina dan india sememangnya tidak dapat memberi impak yang baik buat bn.

sebabnya di selangor ini peratusan orang melayu 55% sahaja, 45% adalah kaum lain, itu hakikat, di selangor harap undi melayu sahaja takkan kemana, jadi sepatutnya kita didalam parti bersama dalam penyatuan dalam mengukuhkan parti, bukan menjahanamkan parti.

asal tak kena balun, tikam, henyak, lunyai, dalam perang sebenar, kita tidak ikut strategi dan peranan general, alamatnya belum isi peluru dah kena sniper, bukan setakat sniper, malah yang kena tu bukan kita sorang, malah seluruh batallion kena dengan bom jarak jauh yang tepat kepada kita


ada ura-ura mendesak letak jawatan lah, inilah, cara warlord sebegini amat berbahaya, sama juga desakan nak suruh ds najib meletak jawatan, sudahlah kerja kita tak bersama-sama, tetapi kita pula seronok buatkan hal "demage" yang teruk melanda parti kita, dah macam budak-budak.

TEGURAN PM KITA AMBIL SEBAGAI ALUNAN POSITIF

AKAR UMBI TIDAK PUAS HATI BERBINCANGLAH CARA PROFESIONAL

KITA DALAM PERTEMPURAN KITA PERLU BERPERANG DENGAN MUSUH BUKAN DENGAN ASKAR SENDIRI.

KEROSAKAN KITA BETULKAN SAMA-SAMA.

PEMIKIRAN MELAYU LAMA KITA BUANGKAN, HASAD DENGKI, KHIANAT DAN MACAM-MACAM TU SIMPAN DALAM TONG SAMPAH.

ps: penulis selaku blogger jalanan yang kecil macam kuman, kita kuat kerana bersatu, kita roboh kerana kita bergolak, ego kita takkan kemana, silap dan pembaikan buatlah sama-sama, bukan menuding jari, saat kritikal bukan perkara mudah, tetapi perkara ini haruslah difikirkan dalam-dalam menghadapinya.

maaf!! menyokong tidak sama dengan menjilat!!

Pecah-belahkan perpaduan Melayu, Islam kerja syaitan

 KETUA Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal menyelar pihak yang cuba memecah-belahkan perpadua...