Langkau ke kandungan utama

PERANGKAP YANG MEMUALKAN UNTUK MEREKA-MEREKA YANG KECUT

♦MAHATHIR SEDANG MEMERAS UGUT PEMIMPIN UMNO YANG ADA SKANDAL
(By: Ariff Ahmad)

❎ Sebenarnya, orang-orang seperti Nazi Aziz ini lebih pro-DAP daripada pro-UMNO.

❎ Adakah Nazri juga tidak tahu tentang penglibatan anaknya didalam kes pembunuhan?

❎ Sekarang ini semakin ramai pemimpin UMNO yang mula menyerang Najib Tun Razak secara terbuka. Terdapat ramai lagi yang hanya berdiam diri dan gagal bertindak untuk mempertahanan Najib.

❎ Tetapi perkara ini memang biasa di dalam kumpulan haiwan

❎ Apabila anda berkuasa, mereka menghisap batang anda dan apabila anda telah kehilangan kuasa, mereka akan menggigitnya.

❎ Ada yang mengatakan Najib harus digantung keahliannya kerana kes yang sedang berlangsung.
❎ Kenapa mereka tidak juga meminta Lim Guan Eng digantung kerana kes yang sedang dibicarakan?

❎ Bukan sahaja Guan Eng tidak digantung, malah beliau juga dilantik sebagai Menteri Kewangan, iaitu jawatan kedua paling berkuasa didalam kerajaan

❎ Pemimpin-pemimpin UMNO yang ingin menyingkirkan Najib fikir bahawa rakyat Malaysia akan bergegas kembali untuk menyokong UMNO dan UMNO akan dapat memenangi 100 kerusi pada pilihan raya umum akan datang.

❎ Dalam sembilan tahun Najib menjadi Perdana Menteri, beliau telah banyak melakukan untuk Malaysia.

❎ Saya tidak pernah dengar mana-mana ahli UMNO atau Barisan Nasional bercakap tentang perkara yang baik yang Najib telah lakukan

❎ Mereka hanya sibuk bercakap mengenai 1MDB, SRC International dan barang kemas serta tas tangan Rosmah.

❎ Adakah anda tahu bahawa isteri Muhyiddin Yassin telah mula menggunakan beg tangan Birkin SEBELUM Rosmah Mansor berkahwin dengan Najib?

❎ Menurut cerita mereka yang rapat dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, Vincent Tan dan Robin Tan telah membeli semua beg tangan dan barang kemas yang di miliki Rosmah.

❎ Tetapi bukankah Vincent Tan dan Robin Tan itu kroni Mahathir? 🏿

UMNO leaders with scandals being blackmailed by Mahathir – Malaysia Today

Mereka seperti Nazri mengatakan mereka tidak tahu tentang isu SRC International. Adakah Nazri juga tidak tahu tentang penglibatan anaknya didalam pembunuhan? Atau adakah Mahathir telah mengancam untuk bongkar kes pembunuhan tersebut kecuali Nazri menentang dan menyerang Najib? Dan bagaimana pula dengan pemimpin-pemimpin UMNO yang lain,  yang saya tidak akan menyebut nama mereka sekarang tetapi saya akan mendedahkan mereka jika mereka memaksa saya berbuat demikian, yang juga diancam dengan pendedahan melainkan mereka mengkhianati Najib?

THE CORRIDORS OF POWER
By: Raja Petra Kamarudin
(Translated by: Ariff Ahmad)

Sekarang ini semakin ramai pemimpin UMNO yang mula menyerang Najib Tun Razak secara terbuka. Terdapat ramai lagi yang hanya berdiam diri dan gagal bertindak untuk mempertahanan Najib.

Tetapi perkara ini memang biasa di dalam kumpulan haiwan. Apabila seekor haiwan telah tercedera, haiwan-haiwan yang lain akan menyerang dan memakannya. Dan inilah DNA pemimpin UMNO. Apabila anda berkuasa, mereka menghisap batang anda dan apabila anda telah kehilangan kuasa, mereka akan menggigitnya.

Sekarang tahukah anda mengapa saya menyertai PAS pada tahun 1978 dan enggan menyertai UMNO pada tahun 1982 apabila Anwar Ibrahim berpaling tadah ke UMNO? Dan saya masih enggan menyertai UMNO sehingga hari ini dan tetap setia kepada PAS.

Walau bagaimanapun, ada yang mengatakan Najib sepatutnya tidak lagi campur tangan didalam UMNO. Ada yang mengatakan Najib harus digantung keahliannya kerana kes yang sedang berlangsung. Kenapa mereka tidak juga meminta Lim Guan Eng digantung kerana kes yang sedang dibicarakan? Bukan sahaja Guan Eng tidak digantung, malah beliau juga dilantik sebagai Menteri Kewangan, iaitu jawatan kedua paling berkuasa didalam kerajaan.

Sebenarnya, orang-orang seperti Nazi Aziz ini lebih pro-DAP daripada pro-UMNO.

Pemimpin-pemimpin UMNO yang ingin menyingkirkan Najib fikir bahawa rakyat Malaysia akan bergegas kembali untuk menyokong UMNO dan UMNO akan dapat memenangi 100 kerusi pada pilihan raya umum akan datang.

UMNO dalam keadaannya sekarang (sombong, leka, tidak realistik, dan lain-lain) senenangnya tidak lagi relevan dan mereka akan bernasib baik jika mereka memenangi hanya 50 kerusi. PAS boleh memenangi 25-30 kerusi di GE15 manakala yang lain akan di menangi oleh PKR, PPBM dan PAN.

Keadaan sekarang adalah sukar untuk UMNO untuk memenangi 40 kerusi walaupun selepas mereka menyingkirkan Najib.

Kekalahan UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU14 bukanlah kerana Najib. Ia adalah kerana SEMUA pemimpin UMNO secara keselurugan, dan Najib menjadi salah satu daripada puncanya. Bagaimana buruk sekalinya Najib, jika anda masih bertegaskan dia tidak baik, ia tidak mencukupi untuk menghapuskan UMNO dan Barisan Nasional.

Rakyat membenci UMNO dan Barisan Nasional adalah kerana apa yang dilakukan oleh parti dan pemimpinnya. Jika anda mahu rakyat kembali kepada UMNO dan Barisan Nasional, maka SEMUA pemimpin UMNO perlu dipecat.

Dalam sembilan tahun Najib menjadi Perdana Menteri, beliau telah banyak melakukan untuk Malaysia. Saya tidak pernah dengar mana-mana ahli UMNO atau Barisan Nasional bercakap tentang perkara yang baik yang Najib telah lakukan. Mereka hanya sibuk bercakap mengenai 1MDB, SRC International dan barang kemas serta tas tangan Rosmah.

Adakah anda tahu bahawa isteri Muhyiddin Yassin telah mula menggunakan beg tangan Birkin SEBELUM Rosmah Mansor berkahwin dengan Najib? Mengapa hanya bercakap tentang tas tangan Birkin Rosmah? Kenapa tidak bercakap mengenai isteri-isteri Menteri lain yang telah menggunakan beg tangan Birkin SEBELUM Rosmah dan Najib berkahwin?

Menurut cerita mereka yang rapat dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, Vincent Tan dan Robin Tan telah membeli semua beg tangan dan barang kemas yang di miliki Rosmah. Tetapi bukankah Vincent Tan dan Robin Tan itu kroni Mahathir? Mengapa kroni Mahathir sanggup membeli Rosmah semua beg tangan dan barang kemas? Dan tidakkah ini juga menunjukkan bahawa Rosmah tidak menggunakan satu sen pun wang 1MDB untuk membeli tas tangan dan barang kemasnya, seperti yang didakwa oleh Pakatan Harapan?

Mereka seperti Nazri mengatakan mereka tidak tahu tentang isu SRC International. Adakah Nazri juga tidak tahu tentang penglibatan anaknya didalam kes pembunuhan? Atau adakah Mahathir telah mengancam untuk bongkar kes pembunuhan tersebut kecuali Nazri menentang dan menyerang Najib? Dan bagaimana pula dengan pemimpin-pemimpin UMNO yang lain,  yang saya tidak akan menyebut nama mereka sekarang tetapi saya akan mendedahkan mereka jika mereka memaksa saya berbuat demikian, yang juga diancam dengan pendedahan melainkan mereka mengkhianati Najib?

Memang benar, terdapat banyak skandal yang melibatkan pemimpin UMNO. Dan itulah sebabnya pengundi menolak UMNO dan Barisan Nasional semasa PRU14. Dan itu juga mengapa Mahathir dapat memeras ugut orang-orang ini dan memaksa mereka untuk menyerang Najib.

Apabila Mahathir dan Pakatan Harapan menyerang Najib dengan pembohongan, pemimpin UMNO gagal bertindak untuk mempertahankan Najib. Dan kerana itu seluruh UMNO menerima padahnya. Ingat, jadikan ini menjadi satu pengajaran untuk kamu. Apabila kapal tenggelam, semua orang patut mati lemas bersama, dan bukannya hanya kapten kapal yang lemas seorang.

http://www.malaysia-today.net/2018/08/14/umno-leaders-with-scandals-being-blackmailed-by-mahathir/


Ulasan

  1. Padang Rengas kini merupakan sebuah tempat yang paling tercemar di Malaysia malah mungkin didunia. Penduduknya memang setia mengundi UMNO, kini mereka tertanya2 apakah yang telah dibuat oleh ahli parlimen mereka selama berpenggal2 untuk mengatasi masalah pencemaran dan kerosakan alam sekitar dalam skil besar2an itu? Isu ini telah berlarutan bergitu lama, mereka mengatakan Nazri dapat sedap pengundi Padang Rengas dapat HABUK!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kah kah kah.. tu je komen untuk orang umno pemakan dedak..yang bodoh sombong.

      perjuangan adalah untuk parti bukan untuk pemimpin dia.. nak nak yang kaki rembat.

      dulu ada dedak skang dedak dah tinggal serdak.

      tu yang uturn.. dari sokong kepada pegi mapos ko najib.

      kah kah kah

      dulu orang cakap tak nak dengar.

      cilaka umno

      Padam
    2. Kau yang CELAKA 11.45, macai mahababi pii ehh.. Sila mampos cepat macai

      Padam
    3. 11.45 ko tu peminum keen cheng atok la ye.. Korang lagi sombong bongkak bila dapat kuasa..macam kera dapat bunga.

      Ko gelak la puas2.. Puas hati la dapat kuasa atas fitnah..ko lupa ada yang lebih berkuasa kot..

      Org2 yg undi ph sendiri mngeluh depan mata aku yg pemimpin badut korang tak boleh harap nak tolong rakyat yg susah..yang dulu bedegar2 membangkang kerajaan bn terdiam seribu bahasa bila dia ditamatkan perkhimatan .

      Aku kesian dgn diorg ni sbb termakan hasutan2 ph gila kuasa ni..skrg nk mengeluh pun tak guna.. Hutang piutang masih nk bayar, kete kena tarik, mulut anak bini x dapat nak disuap makanan..sewa rumah dah mula pinjam kat kwn2..ko blh gelak kah kah kah lg tgk kesusahan org yg tgh susah..

      Org2 felda lg la haru sbb asyik gaji lambat jek.. Zaman najib dapat sara hidup 1k..skrg dpt apa.. Apa yg nyata kerajaan skrg lebih byk menzalimi rakyat.. Najib buat semua utk rakyat. Atok ko buat apa? utk ank2 dia n kroni2 dia je..ko sukakan..Semoga Allah balas segala kezaliman dan fitnah dr puak2 ph ni selayak layaknya atas penganiyaan ini..

      Atok ko tu dpt umo subsidi tu disuruh taubat tp masih lg nk jadi dajal..Istidraj namanya..Allah angkat setinggi2nya org mcm ni pastu dihempas dengan azab seksa macam firaun dulu..

      Padam
    4. apasal ko komen pasal aku pulak .. yang sound najib "pegi mampos" nazri aziz gila.. pegi la demo depan rumah dia. berani dia sound pahlawan bugis. cilaka ini umno

      kah kah kah

      Padam
  2. Saya amat setuju dengan admin blog. Saya amat kena perangai Madey sejak 1980-an dia jadi PM dan memperkakaskan manusia problem sebagai senjatanya. Saya juga pelik beratus kebaikan DS Najib buat program mewah untuk rakyat, orang UMNO sendiri lesu takmau kempen hal ini. Mereka ikut sama rentak jahat Mahadey. Seolah olah Mahadey keluar dari UMNO tetapi 'hantu raya' belaannya masih menguasai separuh pemikiran UMNO. Mereka bukan berjuang demi rajkyat tetapi mereka mahu UMNO kembali seperti zaman Mahadey, mengumpan ahli dan ketua bahagian dengan habuan projek projek. Baru mereka akan cakap kuat kuat 'kami sayang pm/ tun'. Zaman Najib berbeza, dia gembelingkan agensi pusat melalui NBOS, kroni.celaka kaki makan kontrek ni melopong tak dapat habuan. Najib nak jaga rakyat bukan jaga penyamun. Itu pasal mereka 'rebel' sama2 memberontak menjatuhkan Najib. Termasuk UMNO Penang, Kedah, Perak. Saya pernah dihasut oleh AJK UMno sendiri dengan alasan 'selamatkan UMNO dengan tumbangkannNajib' sebulan kurang ke PRU14. Celakalah mereka2 ini dibls kembali oleh Tuhan, ats sifat khianat! Mahadey lah paling jahat kenapa umno ti.buka mata masih ada yang mahu ikut suara jahatnya??

    Madey & Ph laknat!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini