Jumaat, 14 Disember 2018

UMPAN MENGENA, PEMIMPIN PH MULA PANAS DENGAN SITUASI MP UMNO MASUK PPBM

Isunya kerana Nazri memberi idea supaya kerjasama diantara PKR dan DAP akan mewujudkan kerajaan segera mengantikan kerajaan baru pimpinan Mahathir.


Namun sejak akhir-akhir ini agak janggal dengan cerita lompat parti dan menyokong kepimpinan Mahathir.

Adakah kerana kerusi Melayu dalam PH agak merunsingkan dan Mahathir melakukan gerakannya?


Cakap-cakap belakang yang sahih, mengatakan Hishamudin @ H20 telah berjaya membawa sejumlah besar MP UMNO untuk menyokong Mahathir.

Gerakan senyap H20 itu menampakkan bahaya bagi UMNO.

Namun, setelah beberapa MP UMNO Sabah keluar parti dan menyokong Mahathir. Agak serius gerakan yang dikatakan khayalan itu tidak menjadi.

Tidak sampai berapa hari cerita MP UMNO Sabah keluar parti. Heboh pula katanya Nazri juga membuat gerakan side B menyokong Anwar.

Semua tertumpu kepada Nazri, semua menjadi emosi terhadap Zahid. Tetapi semua lupa apa yang H20 dah buat kepada parti.

Adakah alih tumpuan Nazri itu sengaja dibuat supaya media-media akan tertumpu isu MP UMNO keluar parti dan parti dalam PH seperti PH dan DAP terasa bahangnya.

Ini terbukti kenyataan dari Ronnie Liu mengatkan kemasukan parti UMNO dalam PH ibarat mengutip sampah.

Anwar ibrahim juga tidak setuju, katanya tidak setuju MP UMNO masuk PH beramai-ramai.

Klik link

http://www.sinarharian.com.my/mobile/politik/terima-bekas-pemimpin-umno-ph-dalam-bahaya-1.915196

Kalau kita perasan, tindakan Nazri itu ibarat memberi keadaan tidak tenteram terhadap PH.

Agak-agak kita cerdik tak memikirkannya? Dalam cara mengalih tumpuan, kita perlu letak umpan, bila umpan mengena, musuh pula rasa bahangnya.

Sekian.

4 ulasan:

  1. lebih baik kutip sampah bloih recycle dari di cucuk hidung olih pihak lain kerana kurang kerusi dan demi kelangsongan politik bangsa melayu nak harap pkr perjuang bangsa melayu mimpi rasa nya sebab backup mereka bukan dari kaum melayu

    BalasPadam
  2. aku percaya umpan telah mengena... macam biasa ni blog yang sentiasa menutup pekong untuk menyedapkan cerita sendiri .

    kah kah kah..

    BalasPadam
  3. Biasa la tu, masing2 ada strategi, serampang seribu mata zaman now! Lagi2 kapal dah karam, tongkol taik pon dipelok buat pelampong!

    BalasPadam
  4. semua org tahu DrM memang licik dlm berpolitik, salah satu sebabnya beliau berbuat demikian adalah untuk menghalang Anwar Ibrahim menjadi PM. DrM tahu masa depannya dan keluarga dlm bahaya jika Anwar menerajui negara.
    Dalam beberapa bulan lagi rombakan kabinet akan dilakukan, kita tengok nanti beberapa menteri dari PKR, PAN dan DAP akan kehilangan beberapa jawatan dan akan diganti oleh MP UMNO yang melompat parti.

    BalasPadam

MENTERI PERPADUAN MELAWAT NEW DELHI

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Perpaduan Negara dan Kesejahteraan Sosial), Senator P Waytha Moorthy bertemu dengan Menteri Hal Ehwal Lu...