Khamis, 26 Julai 2018

MELAYU BILA SUDAH HILANG KENIKMATAN UNTUK BERSATU PADU

Gua berpendapat, untuk orang melayu bersatu, adalah dengan merosakkan dahulu apa yang ada, biar masing-masing tanya sama sendiri, sampai ke kampung2 pening kepala memikirkan nasib, anak muda punya banyak takde kerja, ramai terjebak ah long, sampai satu tahap terpaksa membuat pekerjaan haram untuk sara keluarga, bibit emosi yang mendalam, ada yang sok dok tepi kfc tengok keluarga kaya makan sedap-sedap, ekonomi makin sakit.

Maka bersedialah untuk Melayu itu bangkit, tetapi itu semua mustahil, sebab Melayu sekarang dah punya segala-galanya cuma kalau lupa diri, tak bersyukur, hah.. kita tanggung lah akibatnya.

Jangan kata perkara-perkara itu, mustahil untuk berlaku di sini.

Syria, pada zaman kesenangan mereka, roti yang jatuh ke tanah dibiarkan dipijak-pijak makanan dan banyak makanan membazir, sebab ketika itu rakyatnya segalanya senang.

Di Iraq zaman kegemilangan iaitu zaman bermewah-mewah dahulu, majoriti keluarga mereka apabila menghidangkan makanan mesti lebih dari 1 jenis makanan, maka 2 ke 3 jenis disediakan, tetapi bila makan selalunya tidak habis, maka pembaziran itu berlaku dengan dashyat.

Namun takdir Allah menentukan segalanya, banyak contoh-contoh yang Allah dah tunjuk, tetapi kita disini selalunya tidak suka akan perpaduan, masing-masing yang difikirkan kuasa, dendam, tanam siapa yang tidak suka, sekarang yang untung bukan kita, orang lain.

Ini hanya pandangan, kalaulah masing-masing tidak sedar akan perlunya bersatu padu, mungkin jawapan lain akan ada dekat diri bangsa kita.

KR


Rabu, 25 Julai 2018

MALAYSIA BARU YANG MENGKHAYALKAN ANAK MUDA

'Lick Ass' untuk tuan berkuasa.

Mengapa mengatakan segala puji hanya untuk politaikus yang bermain propaganda menipu selalunya menang?

Anda mungkin keliru, anda mungkin sudah faham sedikit demi sedikit apa itu permainan silap mata.

Rakyat yang tidak cerdik mudah terpegun dengan permainan ini.

Game ini dinamakan mind control.

Pemimpin yang sudah menang dan menjadi kerajaan hanyalah plastik untuk kenyang sampai keturunan mana sekalipun. Ini kerana hanya codenamenya : Tipu dan Berlakon.

Percayalah itu semua senjata ampuh untuk menjuarai memegang kuasa. Itu sebabnya Mahathir dan koncu-koncunya mampu memegang kuasa cara licik.

Faham? Tidak Faham? Buat-buatlah faham.

Tipu helah itu mampu memenangkan perperangan - Pemikir Perang Dunia ke-2

cover album band luar negara yang luar kotak maksudnya untuk kita fikirkan

Ahad, 22 Julai 2018

DUNIA INI MILIK MANUSIA HATINYA HITAM

Pendirian Melayu penyokong PH, asal Najib jatuh, kuasa kita pegang, biar tidak majoriti, asalkan hati puas, biar habis tinggal titik bila hak-hak orang Melayu perhalusi untuk dipergunakan oleh siminoriti.

Mereka masih dalam khayal, khayal kerana yakin, selagi Perdana Menterinya bernama Mahathir, diagungkan sampai ke tahap jilat yang rakus.

Tidak nampak apa itu kerosakan, hanya nampak ahh UMNO kita haramkan, orang Melayu pasti terpaksa bersama PPBM.


Cara berkesan dengan cukup halus iaitu tutup periuk musuh (kewangan), kita sedia tahu, sejak zaman PM ke 4 dibiasakan diperlakukan sebegitu terhadap musuh politiknya, mampu melawan dengan emosi sahaja.

Asak dan berikan tekanan, nescaya musuh akan memperlahankan gerakannya, lama-lama akan mati dengan sendirinya.

Cara dan ilmu level terteinggi sebagaimana Israel memperlakukan dengan sangat berjaya terhadap orang Palestin. Bangkit tanpa jiwa. Hanya mampu memalit emosi dalam media. Mohon simpati satu dunia, bangkitnya tidak mampu diulit fakta realiti.

Nampak bukan? Strategi pecah perintah yang berjaya sama sekali dalam mengawal kuasa orang Islam.

Masalah paling besar bila anak-anak muda kita tidak peduli sudah perihal bangsanya, yang mereka tahu hiburan, gajet, bersosial dsn bergosip.

Kalau tiada kesedaran. Tinggal nama je lah Tanah Berdaulat ini.

VIDEO SEMBURIT HAZIQ BERPONTENSI HANCURKAN PH KATA LIM KIT SIANG #viralhancing

Lim Kit Siang mengakui video seks Haziq Abdullah Abdul Aziz merupakan cabaran terbesar bagi Pakatan Harapan (PH) selepas Pilihan Raya Umum k...