Jumaat, 25 Januari 2019

WALAUPUN DI SEBELAH MASJID, MAHATHIR MEMBALUN NAJIB DENGAN MENGATAKAN "NAJIB SAMA PENYANGAK MACAM ISRAEL" #viral #hancing

Begitulah cara seorang Perdana Menteri tua melepaskan geram terhadap Najib Razak, begitu amarah terhadap Najib sehingga di hari Jumaat yang mulia ini tidak lekang bahasanya menuduh najib perompak, penyamun, penyangak serta pencuri.


Begitu marah dengan Najib sehingga tidak peduli dah di sebelah ceramah itu adalah Masjid, betul kata pujangga, dalam diri diselaputi dendam, tidak mungkin dendam itu pergi begitu sahaja.

Walaupun sudah hampir 9 bulan memerintah, dengan pelbagai masalah yang dibawa oleh Kerajaan PH. Rakyat sudah mula sedar siapa berbohong siapa yang betul.

Malah orang Melayu sudah nampak kesedaran, salah undi dapatlah badi. Namun Mahathir ini kita kena fahamkan iq politiknya lain macam.

Dia tahu, untuk membangkitkan kemarahan orang Melayu, mudah, maki hamun orang yang pernah berjasa kepada ramai orang Melayu ketika memimpin dahulu. Hina peribadinya, keji keadaannya sekarang.

Malah ada mulut-mulut ikat tepi mengatakan, yang Mahathir sengaja membalun Najib seganas yang mungkin untuk membuatkan orang Melayu lebih menyampah dengan DAP.

Maka pada esok hari undi di PRK Cameron Highlands ada jawapan untuk semua itu, harapan BN untuk menang itu ada. Cuma kalau tidak berlaku silap mata yang mungkin jawapannya agak mengejutkan pada esok hari.

Pada pendapat penulis, mengelarkan Najib sebagai penyangak macam Israel agak keterlaluan, nampak sangat orang tua ni dah sudah tidak peduli halal dan haram, kubur kata mari, rumah kata pergi.

Gila dunia politik Malaysia Baru ini.


Israel penyangak, sama macam Najib, kata Dr M dipetik dari FMT

Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mempertahankan keputusan melarang atlet renang paralimpik Israel memasuki Malaysia untuk satu kejohanan di negara ini, mengatakan kerajaan tidak akan mengiktiraf “penyangak”.

Perdana menteri membandingkan penolakan terhadap Israel seperti rakyat menolak Barisan Nasional pada pilihan raya umum lalu, katanya Malaysia tidak akan menerima “penyangak”, sama ada Israel atau Datuk Seri Najib Razak.

“Masa Najib dulu, orang Israel nak hantar wakil dia terima. Tapi kita tak benarkan orang Israel ambil bahagian dalam acara renang di sini.


“Sebabnya, Israel ini penyangak, sama macam Najib. Tengok bagaimana Israel curi tanah orang Palestin dan buat bangunan di situ. Tak pernah dalam dunia kita boleh buat bangunan di negara orang lain dan terus duduk di situ,” katanya ketika berceramah di Sungai Koyan hari ini.

Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel, walaupun media negara itu pernah melapor mengenai hubungan perdagangan antara kedua-dua negara.

Pada Februari tahun lalu, Malaysia selaku tuan rumah Forum Urban Dunia (WUF) menerima 6 orang delegasi Israel.

Awal bulan ini, kerajaan melarang pasukan renang paralimpik Israel memasuki negara untuk Kejohanan Renang Para Dunia di Sarawak pada Julai.

Minggu lepas, kerajaan melarang rakyat Israel menyertai acara yang dianjurkan Malaysia, dan Malaysia tidak lagi akan menganjurkan acara dengan perwakilan atau penyertaan Israel.

FMT

8 ulasan:

  1. Dia lupa dialah penyangak pariah kerala yang paling hebat..

    BalasPadam
  2. MACAMLAH DIA BAIK SANGAT!

    BalasPadam
  3. Apa kata anuar dan dan mat sabu pada mahathir sebelum ni..

    BalasPadam
  4. madey laknatullah!

    BalasPadam
  5. Harini lencun hanceng penduduk CH.. sebab ketua pengencing negara aka Mahakutty Pundeks telah turun ke sana untuk menyimbah kenceng 10 besen kepada pengundi Asli CH.

    Mahakutty Pundeks turun bukan kempen untuk majukan masyarakat Asli bersama PH.. sebaliknya Mahakutty turun kempen tumbangkan Najib.. tak de pun kempen PRK.

    Paranoid dan sewelnya Mahakutty Pundeks dengan sambuntan rakyat terhadap DSN sehingga mentri2 ph semua meroyan ceramah membalun DSNR..

    yang peliknya Mahakutty cakap.. Najib di rakyat buang.. parti umno buang.. jaid logiknya orang terbuang ni tak laku orang tak pedulikan..
    tapi mengapa semakin 'terbuang' semakin berpusu-pusu rakyat mahu bersama DNSR?

    si keling pariah PH calon tu.. dah tak dikenali..sebab mereka sibuk balun DSNR.. maklumlah kitsial jadi MeHEN

    kekekekee

    BalasPadam
  6. cakap yg buruk hari hari..yg elok disimpan. lama kelamaan rakyat akan percaya yg buruk saja. itu cara mahathir berpolitik meyakinkan pengundi kpd dirinya.

    BalasPadam
  7. I did it my wayyyyyy..mahafiraun

    BalasPadam

[Muafakat Nasional] Mana mungkin Nik Aziz terima penyatuan Ummah Islam ini kata Mujahid

PETALING JAYA: Naib Presiden Amanah Mujahid Yusof Rawa menyanggah dakwaan Presiden PAS Abdul Hadi Awang bahawa bekas mursyidul am parti Isla...