Rabu, 13 Februari 2019

DAP MAKIN MARAH DENGAN PERCATURAN MAHATHIR MENERIMA AHLI PARLIMEN UMNO MENYERTAI BERSATU? #viralhancing

Sejak menjadi kerajaan tanggal 9 Mei 2018, Mahathir dilantik menjadi Perdana Menteri paling tua di dunia fana ini.

Tetapi Mahathir mendapat masalah, kerusi Melayu amatlah kurang dalam PH, parti barunya bernama PPBM, hanya mampu menang 13 kerusi, manakala UMNO yang undi orang Melayu tetap tertinggi mendapat lebih kerusi 58 kerusi.



Tetapi UMNO tidak menjadi kerajaan, Najib bekas PM ke-6 pernah berkata, Melayu akan menjadi bangsat sekiranya UMNO tewas pilihanraya ke 14.

Nampaknya apa yang diperkatakan oleh Najib, nampak benarnya, setelah sudah 9 bulan, kalau dulu ayat-ayat penyokong tegar PH, mengatakan, janji-janji tu bukan mudah nak tunaikan, 'Ingat hari ini kahwin esok dah boleh beranak.'?

Sudahnya setelah 9 bulan 10 hari anak yang dimengadungkan oleh PH ditangguhkan sebab masalah menipu ataupun mengencing rakyat terlalu kerap. Melayu tetap dianak tirikan oleh kerajaan PH.

Mahathir pernah mengatakan, tidak akan menerima Ahli Parlimen UMNO yang ingin menyeritai PH, kerana Mahathir perlu menjaga etika persabatan dalam PH.

Contoh yang ini.

https://m.malaysiakini.com/news/425251

Namun setelah melihat dengan mata sendiri kerakusan DAP mengawal habis kuasa dalam PH, sampai Mahathir sendiri pun pening, sampai jemaah menteri dihamun rakyat, diludah rakyat, maka Mahathir terpaksa membuat pusingan U.

Menerima dengan hati yang terbuka terhadap Ahli Parlimen UMNO menyertai PPBM. Malah alasan kononnya akan mengukuhkan kerajaan PH?

Tetapi sekarang dah bertukar pula.

https://www.malaysiakini.com/my/search?q=https://m.malaysiakini.com/news/425251

Harus diingat, DAP dalah paling lantang menentang penerimaan Ahli Parlimen UMNO menyertai PH. Adakah perang dalaman akan berlaku dengan teruk tidak lama lagi?

Pengukuhan kerusi Melayu akan mengusarkan DAP, sebabnya ada sumber dalaman mengatakan, Mahathir tidak mampu mengawal Pemimpin DAP yang memandai-mandai dan kegagalan Lim Guan Eng sebagai menteri kewangan menaikkan ekonomi.

Kegagalan besar adalah membelakangkan orang Melayu.

Maka kita sedia tahu, Pakatan Harapan kerusi bukan Melayunya banyak, mereka dominan di Putrajaya.

Maka apa rancangan Mahathir seterusnya?

'A game of shadow'

2 ulasan:

  1. Hello Mr. Admin. Satu ulasan menarik. Tapi banyak sangat typo errors.

    Hrp dapat perbaiki pada masa hadapan.

    BalasPadam
  2. Harap2 lebih banyak pihak membuat lapuran polis berkenaan dana Israel kepada DAP. SPRM diharap dapat mempercepatkan siasatan, ianya suatu yang amat serius...

    BalasPadam

RAKYAT SANGAT GEMBIRA, HARGA BARANG DAH MURAH MUSIM PERAYAAN KATA MENTERI #viralhancing

Betul-betul hebat, harga barang katanya turun dan terkawal, malah usaha kementerian sudah memberi jawapan sebenar mengapa sebelum ini harga ...