Selasa, 12 Mac 2019

PENJAWAT AWAM AKAN DIKURANGKAN KERANA KERAJAAN MENGALAMI BEBANAN KEWANGAN KATA TUN M #viralhancing

KUALA LUMPUR: Dr Mahathir Mohamad berkata, kerajaan sedang mengkaji kaedah sesuai mengurangkan jumlah penjawat awam yang terlalu ramai dengan memindahkan mereka ke sektor swasta.


Perdana menteri berkata, kerajaan menyediakan pilihan kepada penjawat awam berpindah ke syarikat swasta.

“Kita sedang meneliti untuk tentukan apabila kehilangan jawatan dalam kerajaan, apakah mereka dapat pindah kepada pihak lain di swasta,” katanya di lobi Parlimen hari ini.

“Ada beberapa jabatan dalam kerajaan seperti mana kita lakukan kepada Telekom dulu. Kita pindah, jadikan Telekom swasta dan kita pindahkan pekerja-pekerja, ini pilihan mereka.”

Pada 21 Februari lalu, Mahathir dilaporkan berkata, penjawat awam di negara ini terlalu ramai dan ia perlu dikurangkan dengan digantikan teknologi maklumat serta komputer.

Katanya, 1.7 juta penjawat awam ketika ini menyebabkan kerajaan terpaksa menanggung perbelanjaan besar.

FMT

Sebelum PRU, Pakatan Harapan mengatakan usah risau mengundi selain BN kepada penjawat awam dan jaminan mereka bila memilih PH akan lebih baik.

https://www.roketkini.com/2018/03/08/kakitangan-awam-jangan-takut-undi-selain-bn/

5 ulasan:

  1. Yg pernah mengundi kaki kencing pekat nie rasanya sedang berdebar2 menunggu tarikh pemecatan mrk mgkin menyesal tak sudah.

    BalasPadam
  2. dasar pengswastaan di wujudkan semula anak beranak kroni kaya raya rakyat akhirnya menderita bayar hutang syarikat yg diswastakan nnti.. bermula balik era pink form... anak beranak bolot pink form beratus billion bila saham naik jual semua.. hutang rakyat tanggung balik.... rakyat malaysia di bodohkan 2 kali oleh kepala perompak yang sama.... puiiiiii...!!!

    hampehhhhhh...!!!!!

    BalasPadam
  3. Padan muka sapa yg mengundi PH. Kononnya nak kerajaan yg lebih baik, lwbih telus etc. Tunggu lah korang... Kita tengok nanti siapa yg kena..

    BalasPadam
  4. Bodoh punya statement, Tun dah nyanyuk, sekarang ni pun kat mana-mana jabatan, berlaku kekurang kakitangan, ko nak kurangkan lagi?, ada yang dah menanggung kerja dekat 4 tahun. Kalau dikurangkan lagi bertambah masalah, sekarang ni pun 667 ribu kekosongan tak diisi, ko lagi nak kurang! cuba tengok kaunter berapa banyak yang kosong, ada 10 tapi buka 2!, ko betul ke tak betul tun!

    BalasPadam
  5. Makin tunggang langgang.. Tambah serabut Malaysia ngan dia ni..

    BalasPadam

SAH VIDEO SEMBURIT HAZIQ DAN AZMIN TULEN #viralhancing

Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador mengesahkan video intim Haziq Abdullah Abdul Aziz yang dikaitkan dengan seorang menteri adalah tulen. ...