Sabtu, 15 Jun 2019

RAKYAT SANGAT GEMBIRA, HARGA BARANG DAH MURAH MUSIM PERAYAAN KATA MENTERI #viralhancing

Betul-betul hebat, harga barang katanya turun dan terkawal, malah usaha kementerian sudah memberi jawapan sebenar mengapa sebelum ini harga sangat mahal.

Namun persoalannya, kalau murah atau terkawal pun, setiap perayaan mestilah ada sistem kawalan harga sejak daei dulu lagi.

Itupun nak ambil kredit. Menteri macam dia kalau turun padang dah tentu peniaga letak harha yang nampak berpatutan, try tengok hari-hari pergi, menyamar tengok jadi orang biasa. Baru kita tahu harga sebenar tu macamana.

Nak menipu tu bagus, tapi ambil keseluruhannyalah.

Kita lihat berapa ramai yang hilang pekerjaan, kuasa beli makin merudum, orang susah tu memang ramai, kalau harga murah sebab tiada kuasa beli pun itu adalah masalah bagi sistem ekonomi.

Faham-fahamkan.

RAKYAT PUAS HATI, HARGA BARANG TERKAWAL MUSIM PERAYAAN

JOHOR BAHRU: Harga bekalan makanan, terutama sayur-sayuran dan ternakan seperti ayam yang terkawal dan munasabah pada musim perayaan kali ini menyebabkan rakyat puas hati dan selesa.



Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Salahuddin Ayub, berkata harga bekalan makanan yang terkawal itu disumbangkan faktor bekalan yang mencukupi di samping pintu sempadan negara yang dikawal ketat bagi mengelak penyeludupan keluar bekalan makanan.

Katanya, bekalan makanan dalam negara yang mencukupi membolehkan harganya stabil, sekali gus dapat dinikmati pada harga berpatutan.

Katanya, beliau akan berbincang dengan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail bagi memperkemaskan kaedah pengawalan harga makanan.

“Saya dan Saifuddin membuat lawatan ke seluruh negara memeriksa ke semua premis perniagaan dari pasar raya besar, pasar raya sehinggalah ke kedai runcit kecil di pedalaman.

“Kita dapati harga barangan makanan memang terkawal dan rakyat puas hati dan selesa dengan harga barang keperluan yang ditetapkan berbanding musim perayaan tahun lalu.

“Contohnya kubis bulat sederhana RM2 sebiji, yang besar pula RM3. Harga ayam di pasar raya besar antara RM5.90 hingga 6.50 sekilogram manakala di kedai runcit pula ikut harga siling yang ditetapkan.

“Harga ikan kembung/selar dijual pada harga RM10 hingga 12 dan tiada dijual sampai RM21 tahun ini seperti tahun lalu manakala kacang panjang pula pada harga RM6 hingga RM8 sekilogram iaitu harga yang munasabah,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media di majlis rumah terbuka Parlimen Pulai di Dewan Raya Kempas Baru, di sini, hari ini.

Sementara itu, Salahuddin berkata, harga bekalan makanan yang terkawal pada musim perayaan kali ini juga disumbangkan FAMA yang membuka pasar segar di lokasi lebih banyak, dua minggu lebih awal.

Dalam hal berasingan, beliau yang juga Ahli Parlimen Pulai berkata, syarikat yang berjaya mengeksport durian Musang King ke China akan diumumkan pada pelancaran kejayaan berkenaan di Putrajaya, Isnin ini.

BHonline

1 ulasan:

  1. KEMARUK SUNGGUH NAK JADI PIDANA MINTRI
    YG RENTA SEKO GILA BABI LANSUNG TAK BAGI
    MACAM2 ALASAN BERUK RENTA SPARA RENTA KASI
    RAKYAT BOSAN MELUAT SELAGI 2 BERUK NI TAK MATI LGI..!!

    MALAYSIA HANCUR BUKAN DNG PERANG
    MESIA HANCUR DNG PRANG KUNYIT MASAM
    MERECIK TENGIK HAWAW MACAM GAMPANG
    RAKYAT BOSAN MACAI BODOH TERDIAM

    PANJI KUNYIT BERKIBAR SUDAH
    PERANG KUNYIT MCM HARAMJADAH
    SELAGI BERUK 2 EKO MEMERINTAH
    MESIA DARUL KUNYIT AKAN MUSNAH


    MUAHAHAHH MUAHAHAHIIUEEEEWW AWUU!!
    ALJUBORI MENGUNYIT, AZMIN TADAH ATOK HIDU, MACAI SAPU...


    miajalipahJR

    BalasPadam

[PKR vs PKR] Azmin sebenarnya tangan ghaib rosakkan PKR, bidas Akmal

Mereka sedang bergaduh betul-betul agaknya ni, ingatkan berlakon je, almaklumlah PKR ni bijak dalam lakonan, lakonan puak-puak memang lain m...