Isnin, 22 Julai 2019

KERAJAAN BAHARU BAKAL RUNTUH BILA-BILA MASA MENURUT TZU WONG?


🇲🇾 LATEST UPDATE 🇲🇾

Kerajaan Malaysia Baru Bakal Tumbang Bila-Bila Masa :-

The current MP seat formation is roughly as follows;

Governing coalition :-

PKR - 49 
DAP - 42
PPBM - 23
PAN - 11
Warisan - 10
Ind - 3

Total : 138

Oppositions  :-

UMNO - 43
PAS - 18
Gabungan Sabah - 3
Gabungan Sarawak - 18
MIC - 1
MCA - 1

Total : 84

If PKR split into 36-13 (according to the recent declaration), and Anwar takes the 36 MP out of the coalition, PH government will immediately collapsed leaving only 2 options for TDM. Either he quietly and obediently step down and hand over the PM post to Anwar or he can advise Agong to dissolve the Parliament and go for snap election.

If a snap election is not possible (either Agong refuses or PH internal pressure forces TDM to give up) and a showdown is imminent, then Anwar will need to force all PH's MP, particularly the Diam Diam gang to see if they will continue to support him in Parliament as the next PM. If this is the scenario then the vote will likely go like this.

Anwar/PKR 36, DAP 42, UMNO 15, Amanah and Warisan maybe about 5, that's about it, total 98 MPs the most. Can't form government.

However, if Anwar only want to go for the kill to get rid of PPBM and Azmin and support PAS or UMNO to form the next government the vote will likely be the following.

Anwar/PKR 36, PAS 18, UMNO 30, MCA 1, MIC 1, GSabah 2, GSarawak 18, PPBM maybe 2, total 108. Still short of 4 votes but this is the best alternative for Anwar to take his revenge.

However, if Agong is to consent to a snap election, UMNO and PAS could retake about 100 seats in West Malaysia alone. And Gabungan Sarawak will capture at least 15 seats, that will be the end of PH.

The sad thing of what it is happening now is the economy will continue to be in turmoil until Malay unity takes root and form a solid government like the previous BN government.

Tzu Wong

2 ulasan:

  1. tidak ada apa yang perlu dikesalkan kalau sang fitnah berada di pihak yang sentaiasa menang... kalah menang hanya lah perkakataan dan erti yang tiada apa makna.... sekiranya kalah pun installah kalah dalam pertempuran menentang pluralisma murtad, comango toksik lgbt gay insyallah ganjaean syahid... sekiranya menang dalam pertempuran ianya satu hadiah dari satu pertempuran kemenangan....

    #lawankuttysyahid



    ini komen di petik dari bolg bangamg KD

    Fuyiooooo jon doe yg tulis di komen blogger bodo bangang KD Jon doe tulis
    "maksiat yang Assmin buat adalah jenis maksiat tertutup.." sedap sungguh ayat membela Atok kuno outdated strayegi lapuk menanam persepsi fitnah dan batu api.

    Kalau ada istilah ada maksiat tertutup maka mesti ada pula maksiat terbuka..

    nak tanya Jon Doe ade ke orang buat maksiat tempat terbuka....??


    kepala jubo jon doe ni kalau nak pertahankan sssgt panji itam bodoh kau tu agak agak la sikit... suma yg ada pada atok kuno kaki fitnah dah kira tahap maksum sangat kewww..!!


    hahahhaha panji mana dah panji kunyit hitam hawah masam dah lama ssgt berkibar skg ni..



    alahaiii...

    BalasPadam
  2. Tak perlulah nak menambahkan dosa memfitnah n serkap jarang tak tentu pasal,kan lebih baik tggu shj keputusan akhir n penjelasan dr pihak [email protected] yg berkenaan.Dah makin serabut dok teka orang tu n orang ni,mcm dah takdak isu2 yg lebih penting untuk diselesaikan.Kes pembuangan bayi dah hampir setiap hari berlaku di seluruh negara,kenapa tak diulas panjang lebar?Sedangkan bayi2 yg dibuang oleh ibu2nya [email protected] masing2 tiada plk warganet yg gila berpolitik lebih dr ahli politik utk bg pandangan/cadangan bagaimana membantu masyarakat,kerajaan n negara utk selesaikan(pandangan n buah fikiran yg bernas,kalau nak mengeji caci maki baiklah tak perlu bg komen).Malang n sedih yg teramat apabila insan2 kecil yg tak berdaya n baru menghirup udara setelah dilahirkan ke dunia ini,diperlakukan sedemikian rupa.Ada yg mati,terdampar di tong2 sampah n sebagainya..kenapa n mengapa tak ambil peduli?Yg disibukkan sangat dgn [email protected] politik tu apahal?MEREKA bukankah orang2 yg telah dewasa n sekiranya bersalah/tidak,undang2 yg akan mengisytiharkan kemudian nt.Kalau dah bijak sangat nak berpolitik,PRU15 akan dtg pi lah jd calon n bertanding di mana2 kawasan pun.Ini asyik membawang sampai lupa diri,mcm diri sendiri bersih,suci n murni(tanpa dosa,kecil/besar).Dunia akan cepat kiamat disbbkan orang2 mcm ni.Biarpun manusia n seluruh makhluk tidak mengetahui bila tarikhnya dgn tepat n terperinci,tapi tanda2 awal menjelang kiamat dah dekat2 nak tamat n tanda2 besar(akhir)pulak semakin dekat.Namun perlu kita semua waspada n beringat selalu sepanjang masa;kiamat kecil(sampainya ajal kita [email protected] lain).Dah masuk bawah tanah mungkin baru nak berhenti berbalah agak2nya.Wal'iyazubillahiminzalik.Semoga ALLAH SWT mematikan kita semua di dlm khusnul khotimah.

    BalasPadam

Akhirnya Maszlee jadi garang, sergah Ronnie Liu supaya jangan biadab dan kurang ajar

Akhirnya skrip yang sepatutnya terkeluar untuk merencahkan suasana drama hebat antara D4P dan Bersatu sudah nampak bayang-bayangnya. Selam...