Khamis, 29 Ogos 2019

AYAM YANG KITA MAKAN HARI-HARI ITU TIDAK HALAL SEPENUHNYA? MENGEJUTKAN PEMBONGKARAN DARI HAMBA ALLAH INI

Agak mengejutkan juga kenyataan ini, kalaulah benar, sudah berapa ton ayam yang dah masuk ke dalam perut kita menjadi darah daging kita umat Islam?



Terkedu mendengarnya, menurut lampiran siaran Facebook bernama Hafiz Roslan. Menurut Hafiz beliau telah bermesyuarat dengan syarikat ladang dan rumah penyembelihan ayam, beliau terkejut bila mengatahui yang ayam di pasaraya bukan Islam pemiliknya.

Mengemparkan lagi ayam yang disembelih hanyalah suku sahaja berbanding ayam yang tidak disembelih kerana ingin mengurangkan kos.

Anda bayangkan hari-hari lah kot kita makan ayam yang tidak halal? MasyaAllah.

Assalamualaikum. Saya nak share satu maklumat penting.

2 hari lepas saya meeting dgn syarikat ladang dan rumah sembelihan ayam.

Untuk makluman rakan-rakan muslim yang lain, elakkan beli ayam dipasaraya kerana kemungkinan ayam yang dijual disitu tidak halal amatlah besar.

Ini kerana, syarikat Cina/India mencampurkan ayam yang disembelih di rumah sembelihan halal dan 'sembelih sendiri' untuk menjimatkan kos penyembelihan.

Seperti contoh, syarikat cina cuma hantar 1000 ekor ayam sahaja ke rumah sembelihan halal tetapi, diorang jual 3000 ekor.

Lagi 2000 ekor ni diorang tak sembelih dkt pusat sembelihan halal. Diorang sembelih sendiri je dkt premis diorang.

Diorg gunakan sijil halal dari rumah sembelihan halal yanh sembelih 1000 ekor ni untuk cover sekali 2000 ekor yang tak halal.

Faham tak? So, berhati-hati lah ya. Makan benda haram ni doa tak makhbul, lepas tu darah daging yang tumbuh dari punca haram, diharamkan masuk syurga.

Tolong sebarkan. Sekadar fardu kifayah.



Kesimpulannya, dengan keadaan sekarang, pihak berwajib perlulah menjalankan siasatan, kalau apa yang diperkatakan oleh Hafiz ini benar, apa pula tindakan?

Berdosa kita semua bila kemungkaran yang masuk dalam darah daging anak-anak kita boleh pula kita biarkan, sedangkan negara ini agama rasminya adalah Islam.

Facebook Hafiz Roslan

1 ulasan:

  1. Apa lagi, orang melayu/Islam pi lah jual ayam! Takpa lah kalau ayam hidup dari diorang sana tu, yang penting yang sembelih mesti Islam! Sampai bila nak jadi kuli? 😎

    BalasPadam

Pakatan sangat yakin akan menang besar di Tanjung Piai, rakyat tetap memilih kami, bukan BN

Nampaknya PH sedang menggunakan gear terakhir untuk meyakinkan kepada semua jentera mereka yang lemau kerana kurangnya orang hadir ke cerama...