Selasa, 27 Ogos 2019

SAYA AKAN BERJUANG HABIS-HABISAN UNTUK HANTAR ZAKIR NAIK BALIK KE INDIA KATA RAMASAMAY

“DR Zakir Naik tidak layak hidup di Malaysia, malah tidak layak hidup di mana-mana dunia bertamadun,” kata Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II, Dr P Ramasamy.


Beliau berkata demikian semasa diwawancara oleh stesen televisyen India, Republic yang disiarkan secara langsung pada 13 Ogos lalu.

Penganalisis politik Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff ketika mendedahkan perkara itu berkata, obses Ramasamy terhadap Zakir amat ketara apabila berjanji dengan kerajaan India terus istiqamah melawan, seterusnya menghantar pulang pendakwah antarabangsa itu.

“Soalnya kini ialah wajarkah Ramasamy berjanji kepada pemerintah India melalui stesen televisyen negara itu bahawa beliau akan terus komited melawan dan akan berusaha memulangkan balik Zakir.

“Tidakkah tindakan begini seolah-olah membenarkan dakwaan Zakir bahawa sekurang-kurangnya Ramasamy sendiri adalah lebih setia kepada India berbanding Malaysia?” katanya, hari ini.

Ramasamy adalah antara pemimpin DAP paling lantang menentang Zakir lebih-lebih lagi selepas pendakwah itu memperoleh status Penduduk Tetap.

Baru-baru ini, Kerajaan mengarahkan supaya pendakwah dari India tidak dibenarkan menyampaikan ceramahnya di seluruh negara bagi meredakan keadaan selepas dibantah oleh banyak pihak selepas tidak berpuas hati kononnya ucapan Zakir menyentuh hal ehwal dalaman Malaysia membabitkan kaum Cina dan India.

Bagaimanapun dakwaan itu dinafikan Zakir sebelum memohon maaf sambil menegaskan bahawa ucapannya diputar-belit oleh pihak tertentu bertujuan menimbulkan kerisauan banyak pihak.

Dalam pada itu, Kamarul Zaman berkata, status-status Facebook membuktikan bahawa Ramasamy obses sama ada mengutuk Zakir dan penyokongnya.

Katanya, pemimpin DAP itu juga mendesak supaya diambil tindakan ke atas pendakwah terbabit, selain menyatakan kekecewaan kerana tiada tindakan diambil ke atasnya.

11 ulasan:

  1. PENYATUAN UMMAH KEMBALIKAN KERAJAAN KHALIFAH

    IMAM Al-Ghazali pernah memberi amaran: agama dan kekuasaan itu ialah kembar yang tidak boleh dipisahkan. Agama ialah asas, kekuasaan pula ialah pelindung. Segala hal yang tidak mempunyai asas akan runtuh, manakala segala perkara yang tidak memiliki pelindung akan hilang dan lemah.

    Allah juga memberi ingatan keras dalam tiga surah berikut: ‘Surah As-Saff ayat 9: Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad ﷺ) dengan membawa hidayah petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), supaya Ia memenangkannya dan meninggikannya atas segala agama yang lain, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukainya’.

    Surah Al-Fath ayat 28: ‘Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad ﷺ) dengan membawa hidayah petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), supaya Dia memenangkannya dan meninggikannya atas segala bawaan agama yang lain; dan cukuplah Allah menjadi Saksi (mengenai kebenaran apa yang dibawa oleh RasulNya itu)’.

    Surah At-Taubah ayat 33: ‘Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad) dengan membawa petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), untuk dimenangkan dan ditinggikannya atas segala agama yang lain, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukainya’.

    Kontroversi serangan ke atas pendakwah perbandingan agama terkemuka iaitu Dr Zakir Naik membawa seribu satu hikmah di bumi Malaysia.

    Kontroversi Dr Zakir Naik sebaliknya membangkitkan arus kuasa Islam di Malaysia ke segenap pelosok warga.

    Bangkitnya umat Islam Malaysia mempertahankan dakwah Dr Zakir Naik bukan sahaja diterajui parti politik seperti Parti Islam Se-Malaysia (PAS) dan UMNO, bahkan juga didukung kuat oleh para mufti dan pendakwah muda dan badan bukan kerajaan.

    Paling membanggakan kita tentulah keberanian para pendakwah muda seperti saudara Firdaus Wong Wai Hung (Multiracial Reverted Muslims), Dr Kamilin Jamilin (pakar kajian Hadis), dan juga saudara Yusuf Azmi (Pertubuhan Pengguna Semboyan 1Malaysia) yang tidak gentar dengan gerakan antidakwah Dr Zakir Naik – meskipun menyedari betapa sebahagian daripada pembenci itu memegang kuasa yang bukan sedikit dalam kerajaan.

    AWAS TANGAN LIBERAL COMAMGO PLURALIST MURTAD CUBA SABOTAJ PERPADUAN UMAH

    Hakikatnya, hari ini PM ke 7 Malaysia menghasut masyarakat Melayu Islam akan terus dibiar sengsara oleh Dr. Mahathir dan akhirnya seluruh ummah akan ditundukkan pada DAP...

    Kita nak kembalikan Malaysia balik kepada majoriti, bukan majoriti dipecahkan untuk minoriti memerintah!!!

    Cuba fikir, lojikkah Dr. Mahathir nak satukan ummah jika seumur hidup membenci PAS melampau sangat?

    Ada personaliti korporat kata Dr. Mahathir nak betulkan balik hala tuju agenda untuk majukan orang Melayu...

    Agenda PM ke 7 cuba sabotaj dan hijack Perpaduan Umah srmata untuk sokongan orang Melayu sahaja. Bila Melayu sokong semula PM ke 7 maka kaum Melayu akan dihina dan caci dengan kata kata Melayu Malas, Melayu Tak tahu berniaga kecuali anaknya, melayu subsidi dll. PM ke 7 akan kembali mengayakan kroni dan taukeh Cina semula. Ini fakta bangsat PM ke 4 dan ke 7.

    Dah kaya tak nampak kesusahan dan masaalah rakyat...

    Sebaliknya, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersetuju dengan pendekatan Dr Zakir Naik dan mendakwa Dr Zakir Naik memberi masalah: “kita nak tolong dia tapi dia beri masalah pula”.

    Pendirian Anwar Ibrahim ini selari dengan desakan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo; Menteri Sumber Manusia, M Kula Segaran; Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli, Dr Xavier Jayakumar yang mendesak agar Dr Zakir Naik dihalau keluar dari Malaysia dan dihantar balik ke India.

    Pendirian sebegini turut disokong oleh Menteri Agama, Dr Mujahid Yusof Rawa dan Ketua Wanita Parti Amanah Negara, Dr Siti Mariah Mahmud.


    Menurut Menteri Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mujahid Yusof Rawa: “Kalau tanya saya, saya kira cara pemyampaian dakwah Zakir adalah tidak sesuai di Malaysia.Tetapi kita perlukan kaedah penyampaian dakwah yang lebih intelek dan tenang tanpa merendahkan maruah agama lain”.

    BalasPadam
  2. Agama lain agama apa? Tiada agama yg diredhai Allah melainkan Islam dan sunnah rasul itu menjadi pedoman dan ikutan.ape cerita pasal ada agama lain pulak? Bangsa lain ni kena hormat lah perlembagaan yg Islam tu ugama rasmi negara dan yg dipertuan Agong itu ketua agama Islam.kenapa salah pulak dzn berdakwah di Malaysia?dia membesar kan kalam Allah seperti mana ditempat2 lain dlm dunia.apa Malaysia ni selama lama nk berkongsi ugama kah? Atau tak suka melihat org berbondong bonding memeluk agama kedamaian ini.aoa selama 62 tahun merdeka ini kita ni aman damai kah?dgn masaalah politik nya keadaan kehidupan yg makin kos nya meningkat saban tahun serta pengangguran dgn kes dadah kecurian pembunuhan rogol buang bayi dsbnya lagi.adakah ini aman dan tak perlu perubahan UTK menyedarkan kita?mengapa org seperti dan yg Allah hantar UTK kita..kita mensia dia kan atas sbb kita berpolitik yg belum tentu kemana mana lagi hala tuju dan tak habis habis bercakaran sesama sendiri.dan hanya memikir kan status semata dari org yg Allah kurniakan status nya membela umat dan agama seperti yg dibawa Rasulullah dan para sahabat.sedar lah dan bukalah minda kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pukimak belajar alquran betul. Jgn kurang ajar pukimak.

      Padam
  3. Yang dia tu beriya iya nk hantar dzn balik kampung pasal ape? Ape dzn tak tau nk balik sendiri ke? Dia kalau rasa kat kampung dia tu nk balik dan duduk sana balik je lah..nk duduk terus pun lagi bagus sbb sana bangsa dan tamadun dia bahasa dia..apa masaalah?poorrahh..tak malu rasa tergugat dia bkn org lain..dia pulak nak mengarah arah kan org supaya ikut kehendak dia.dasar jin bukan org

    BalasPadam
  4. Seharusnya kta sbgai umat islam harus membela dr zakir sebab teda lgi mnusia islam sepintar beliau..sapa lgi mnusia yg kmu bole hrp hafal kesemua kitab seluruh dunia..kita harus brbangga pda bliau..sbgai contoh erdogan..klu teda erdogan sapa lgi pemimpin islam yang lantang melawan agenda untuk mnjatuhkn islam..sya akui dr mahathir lantang tpi apa daya..kta hnya negara kecil ketenteraan pn kecil..tlnglh pertahankn dr zakir...apa sbnarnya yg mreka x suka dr zakir..apa salah bliau? Klu ia pn mulut bliau lantang tegur saja apa salahnya..klu beria2 nak usir apasal??klu mreka benar dr zakir salah bwakn ketua agama mreka ajakkn brdebat..kta lihat sisi mana yg benar..sya lihat dr zakir teda salah apapn..cma mulut celupar ckt..bliaukn manusia jg mcm kta..tlnglh sya merayu umat islam..prtahankn dr zakir..bliaulh slh satu aset islam..

    BalasPadam
  5. Saya sbenarnya salah seorang penyokong kuat pakatan harapan..ole kerna isu dr zakir ni sya mulai x brminat dgn pakatan..sya lebih rela undi krjaan korup..tlnglh kerajaan jgn brdiam dgn mnteri2 yg lantang ni..dr zakir ialah seorang manusia yg harus kta bnggakn..tiada lgi seperti bliau..

    BalasPadam
  6. P.Ramasamy juga perlu dihantar ke india sbb ideologinya tidak sesuai utk malaysia yg mengamalkan kehidupan masyarakat majmuk. Kesetiaannya pada negara india.

    BalasPadam
  7. Yg si peria ramasamy ni benci sgt kt DZN knp? Ada masalah peribadi kot

    BalasPadam
  8. This paria memang kurang ajar! Rapatkan saf !

    BalasPadam

Sabah akan jadi negeri terkaya di Malaysia kata PM

KOTA KINABALU: Dr Mahathir Mohamad berkata Sabah bakal mendapat manfaat besar daripada sektor minyak dan gas, dan menepis dakwaan ia negeri ...