Khamis, 26 September 2019

Jika betul D4P bawa masuk orang China, baik diamkan sahaja dan teruskan jual Mykad kata Howard Lee

Akhirnya D4P pening dan tertekan kerana sejak isu penjualan Mykad, ramai kaitkan dengan kerja busuk D4P, yelah mana orang tidak kaitkan, semuanya bermula di Pulau Pinang, kita sedia maklum Pulau Pinang D4P adalah abang besar di sana.





Kebetulan, terkantoinya seorang warga China yang memiliki Mykad, tetapi tidak fasih pula berbahasa Melayu, siasat punya siasat, rupanya Mykad beli. Maka sejak daripada terkantoinya kes itu, maka Polis membuat tangkapan, rupa-rupanya, bukan hanya 1, dikatakan hampir 1000 Mykad dijual kepada warga China.

Sudahlah di Pulau Pinang itu memang D4P kalau mengundi sekalipun, letaklah kasut sekalipun, mesti D4P menang besar, itu yang menjadi persoalan dan kegusaran, kalau menang yang biasa-biasa tidak mengapa, ini sampai ada yang boleh menang 70-100 ribu majoriti, tak ke gila namanya tu.

Isu penjualan Mykad ini perlu pihak Polis siasat sampai ke lubang cacing, sebabnya kalaulah ia bukan melibatkan kuantiti yang minimum, tetapi ia melibatkan kuantiti yang cukup besar, ini sangat berbahaya kepada negara.


Sebagai contoh, kita kena lihat statistik jumlah penduduk Malaysia pada tahun 2018, 2019, ada beza tak? Jumlah kaumnya, kalau ada beza yang meragukan kita kena desak perkara yang cukup rumit ini disiasat dengan terperinci.

Sebab utama, penjualan Mykad ini, yang terlibat perlu dihukum dengan keras, kerana duit, sanggup jual maruah dan menjadi pengkhianat negara. Kalau dibiarkan tanpa kawalan, Apa kita nak jawab dengan anak cucu kita nanti?



Kalau betul D4P jual Mykad, baik diamkan sahaja dan teruskan menjual kepada warga China kata Howard Lee

Ketua Pemuda Sosialis DAP (​DAPSY) Kebangsaan, Howard Lee Chuan How berkata, sekiranya fitnah itu benar, DAP tidak perlu membangkitkan isu kewarganegaraan dan kad pengenalan merah (pemastautin tetap) kepada Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

"Baik hanya berdiam dan teruskan menjual MyKad sahaja.

"Oleh itu, DAPSY menegaskan tuduhan tersebut adalah tindakan terdesak mencari keuntungan politik murahan terhadap DAP," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.



Dalam pada itu, Howard berkata, kumpulan sindiket menjual MyKad yang dibongkar baru-baru ini perlu dikenakan hukuman berat kerana tindakan mereka merupakan satu pengkhianatan serius, justeru sesiapa yang bersubahat mestilah dibawa ke muka pengadilan kerana mengancam kedaulatan negara. - Utusan Online

1 ulasan:

  1. ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

    BalasPadam

Bila masa saya kata minta pihak Polis henti siasatan pimpinan D4P - Lim Guan Eng

Mungkin Lim Guan Eng sedar kenyataannya berkenaan isu LTTE baru-baru ini mengundang kritikan pedas, adakah dengan kuasa beliau sebagai Mente...