Khamis, 26 September 2019

Kerajaan PH kena akui silap sendiri, tidak salah perkenalkan semula GST, itu pun kalau ada telur lah

Inilah masalah besar kerajaan pimpinan PH, mereka bermain politik tanpa memikirkan akibat buruk bila sesuatu perkara berlaku terhadap kewangan negara.

Janganlah berpura-pura tentang keadaan yang merunsingkan rakyat pada ketika ini, sebelum PH memenangi Pru 14, mereka cukup licik bermain persepsi, GST membebankan, malah rakyat yang terpengaruh, mudah benar mengiyakan bahawa GST itu teruk, kononnya membuatkan rakyat tersiksa.


Hakikat pada masa GST masih ada, negara dilandasan yang betul, kita kena faham, harga minyak mentah tidak stabil, itu menyusutkan kewangan negara.

Pada era Malaysia Baharu ini, Menteri kewangan, Lim Guan Eng juga tahu, keadaan sekarang bakal menjerumus negara ke kancah ekonomi yang semakin menguncup dan tenat.

Usahlah menipu rakyat lagi. Kalau GST nak dikembalikan, silakan, bila tiada GST, banyak pula cukai-cukai membebankan rakyat, tidak pasti apa yang difikirkan oleh Lim Guan Eng dan Tony Pua.

Mereka ini sembang kencang sahaja lebih, melihat keadaan sekarang, ekonomi sedang dalam keadaan sangat teruk.

Pelabur lari, saham jatuh, ringgit menjunam. Apa nak dibanggakan dengan mereka ini?

Siapa boleh jawab?


Tidak salah Kerajaan perkenalkan GST kembali

Kerajaan perlu bersikap ‘berani kerana benar’ jika mendapati pengenalan semula Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) dilihat sebagai penyelesaian terbaik dalam merancang dan menguruskan kewangan negara bagi menjamin kemakmuran bersama.

Ketua Pegawai Eksekutif Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM), Ahmad Yazid Othman, berkata kalau wujud keperluan memperkenalkan semula cukai itu, tidak salah untuk melaksanakannya dan mengenepikan alasan politik.


Beliau berkata, berdasarkan data, tidak dapat dinafikan bahawa sistem GST adalah paling popular diguna pakai di dunia kerana ia lebih mudah dan membantu kerajaan mempunyai pendapatan yang cukup untuk berbelanja.

Jadi, katanya, jika kerajaan ingin memperkenalkan semula GST, itu adalah hak kerajaan. - BH Online

1 ulasan:

  1. ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

    BalasPadam

Bila masa saya kata minta pihak Polis henti siasatan pimpinan D4P - Lim Guan Eng

Mungkin Lim Guan Eng sedar kenyataannya berkenaan isu LTTE baru-baru ini mengundang kritikan pedas, adakah dengan kuasa beliau sebagai Mente...