Isnin, 30 September 2019

Nga Kor Ming suruh Najib bertaubat kerana memfitnah dirinya, tetapi ada bukti yang dia mungkin terkedu

Oleh kerana kenyataan yang berbau hasutan dilakukan oleh orang disyaki Nga Kor Ming (dinafikan page tersebut sebagai palsu), satu pautan di Facebook Nga Kor Ming Super Fans Page telah membuatkan nitizen berang, ini kerana kalau baca apa yang ditulis dalam Facebook tersebut, menjurus kepada hasutan kepada orang Cina supaya membenci Sultan Selangor.




Biadab sungguh kiasu sejak memerintah sekarang ni, 'posting' dalam fb itu juga telah dipadam, mungkin kerana amarah membuak-membuak nitizen.


https://www.facebook.com/52329039169/posts/10157842153864170?sfns=mo

Namun setelah viral, Nga Kor Ming mengatakan itu adalah FB palsu. Malah menyuruh Najib supaya bertaubat kerana memfitnah dia,

Dari Facebook Najib Razak, telah membangkitkan bahawa, Facebook Nga Kor Ming Super fans Page ada kaitan dengan Kor Ming sendiri.

https://www.facebook.com/najibrazak/photos/a.294787430951/10156379566620952/

Sudah tentu ada yang akan kata page dengan 600,000 followers itu bukan page Nga Kor Ming tetapi hanya page "fans" beliau.

Ini adalah sejarah page itu. Ianya jelas bahawa page ini sudah lama menggunakan nama dia.

Sebelum ini, saya pernah saman Nga Kor Ming tentang posting yang telah memfitnah saya di page yang sama ini dan beliau meminta maaf di Mahkamah.

https://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/kor-ming-kesal-fitnah-najib-rosmah-1.326997




Pada tahun 2016, Nga Kor Ming disiasat kerana membuat posting yang menyamakan duit raya dengan dedak.
https://www.theborneopost.com/2016/07/10/tindakan-kor-ming-biadab-dan-wajar-mohon-maaf/

Lalu page FB itu terus ditutup untuk beberapa bulan sebelum ianya dibuka semula dan nama page ditukar walaupun gaya dan nada posting mereka tak berubah.

Sama ada Nga Kor Ming dan DAP terlibat, biar polis siasat jika kerajaan di bawah PH ini masih ada maruah untuk mempertahankan Rukun Negara dan undang-undang kita.

Kesimpulannya, kalau dah jenis kiasu yang kurang ajar, beginilah rupanya, D4P mempunyai ramai pemimpin seperti ini, jenis tidak kenal dek untung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bila masa saya kata minta pihak Polis henti siasatan pimpinan D4P - Lim Guan Eng

Mungkin Lim Guan Eng sedar kenyataannya berkenaan isu LTTE baru-baru ini mengundang kritikan pedas, adakah dengan kuasa beliau sebagai Mente...