Jumaat, 27 September 2019

Paling lama tiga tahun lagi saya baru serah kuasa kata PM, adakah kenyataan ini buat Anwar Ibrahim sangat berang?

Apalah nasib kau wahai Anwar Ibrahim, beriya kau nak sangat menjadi PM ke-8 kononnya Mei 2020 akan diserahkan jawatan itu. Maka tersenyum lebar PKR kerana inilah masanya untuk membuktikan reformasi selama 20 tahun itu tercapai dengan melantik Anwar menjadi PM.

 Gambar sumber Sundaydaily


Tetapi, alangkah malangnya, PKR terlalu percaya dengan insan bernama Mahathir, sudahlah wujudnya nama PKR itu adalah untuk melawan kezaliman Mahathir ketika Anwar dipenjarakan dan dianiaya seluruh keluarganya oleh insan berkuasa ketika itu.

Tetapi melayu memang mudah lupa, Anwar mudah sangat lupa, dia lupa sampai lebam biji mata dia masa dalam penjara, takkan dia sudah jadi hilang ingatan.

Masa dia dipenjarakan kerana isu liwat, ketika gerakan ingin mendesak Najib turun pada tahun 2015 berkumandang, Mahathir menyusun perjalanan untuk menjatuhkan Najib, wujudkan PPBM, menjadi rakan parti lain, DAP, PAN, PKR, menjadi kawan dengan jenama Pakatan Harapan.

Ikutkan kemenangan PH semasa PRU lepas adalah kerana Mahathir, tiada siapa dapat menyangkal hal ini, Anwar sedar atau tidak, mengapa Mahathir beriya inginkan Putrajaya kembali, selain berdendam dengan Najib, strategi panjang Mahathir ini adalah untuk menengelamkan terus jenama PKR dan presidennya. Sekarang nampak bukan PKR dalam kerajaan PH ibarat langau yang tiada apa-apa?

Isu pecah dua antara kem Azmin dan Anwar sendiri lebih nampak akan keretakan maksimum parti PKR sebenarnya.

Buat Anwar, anda sudah nampak permainan Mahathir untuk mengenakan anda buat kali keberapa pun tidak tahu, masih tidak sedar-sedar? Baik jadi kayu jelah kalau tidak melawan.

 Gambar sumber AstroAwani


 Paling lama 3 tahun lagi saya serah kuasa, kata Dr M

Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau akan melepaskan jawatan perdana menteri sebelum pilihan raya umum ke-15 (PRU15).

“Saya berjanji akan berundur sebelum PRU akan datang dan memberi laluan kepada calon lain. Jadi, saya mungkin ada tiga tahun lagi paling lama,” katanya dalam satu dialog anjuran Majlis Hubungan Luar di New York hari ini.

PRU15 dijadualkan berlangsung pada 2023.

Mahathir yang kembali dilantik perdana menteri pada Mei tahun lalu, sebelum ini menegaskan beliau akan berundur selepas kira-kira dua tahun memerintah negara. - FMT

4 ulasan:

  1. ALJUB VS ATOK REBUT JAWATAN PM ADUN SAMSENG VS SAMSUL KATIK REBUT KETUA PENGAKAP....WALAWEYY..!!

    PEREBUTAN kuasa bukan hanya berlaku antara Tun Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap jawatan Perdana Menteri.

    Tetapi hal yang sama juga berlaku di peringkat bawahan walaupun hanya melibatkan jawatan kecil dan remeh.

    KALIMAT LAMA 'AWAK YB ATAU SAYA YANG YB'
    KETUA PENGAKAP JADI REBUTAN DI MELAKA
    KALIMAT BARU 'SAYA YB ATAU YB YANG BABI'
    SEMUA MENGKOMER DALAM PH DAH GILA KUASA
    DON'T MESS WITH MELAKA WAHAI 'YB GILA BABI..'

    Ahli Parlimen Hang Tuah Jaya dari PKR, Datuk Seri Shamsul Iskandar Mohd. Akin dan Exco kerajaan Melaka, Norhizam Hassan Baktee dari DAP terlibat dalam isu perebutan kuasa dalam barisan kepimpinan Majlis Pengakap Negeri Melaka.

    “Norhizam kalau tidak faham undang-undang lebih baik diam! Jangan lebih sudu daripada kuah,” Shamsul sebagai Tim Menteri.

    Dalam laporan itu, Norhizam tidak mahu barisan kepimpinan pengakap negeri yang dterajuinya sebagai pengerusi diganggu dan dipilih secara sah pada April lepas.

    Buat Anwar, anda sudah nampak permainan Mahathir untuk mengenakan anda buat kali keberapa pun tidak tahu, masih tidak sedar-sedar?

    Baik jadi kayu jelah kalau tidak melawan.. kikikikikiki..!!


    KEPALO PENIPU JUMPO KEPALO PEROMPAK
    DARI DUO TAUN POIE KO TIGO TAUN LAIE
    DIPATUK ULAR YG SAMO BUKAN DLM SOMAK
    PADAN MUKO SI PENIPU KONO TIPU 2 KALI

    KIKIKIKIK...

    Bila kepala penipu berkawan kepala perompak... lu fikir sindri ..!!

    Padan muko kau...!!

    #BUYMUSLIMFIRST

    BalasPadam
  2. ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

    BalasPadam
  3. Atok tu baik orangnya. Jgn bersangka buruk pada atok tu.

    BalasPadam

Bila masa saya kata minta pihak Polis henti siasatan pimpinan D4P - Lim Guan Eng

Mungkin Lim Guan Eng sedar kenyataannya berkenaan isu LTTE baru-baru ini mengundang kritikan pedas, adakah dengan kuasa beliau sebagai Mente...