Jumaat, 13 September 2019

[Penyatuan Ummah] Rafizi yakin sangat perkahwinan PAS UMNO akan terburai dengan teruk nanti

Rafizi sudah tahu, penyatuan orang Melayu itu, bakal membawa lembaran baru politik di Malaysia, dia juga tahu, PH berkuasa sebab pecahan undi orang Melayu, dia sendiri tidak mengakui kemenangan PH itu tidaklah kerana aura Mahathir, katanya kemenangan PH pada PRU 15 adalah kerana PKR, 1MDB dan Najib.

Mungkin kerana Rafizi ini semasa dia menjadi pembangkang hanya pandai membuat fitnah, makanan dia hanyalah fitnah berjela-jela, kata dia lagi masa sebelum menang PRU, kita pembangkang kerjanya adalah menghasut.

Sekarang dia muncul setelah lama juga duduk dalam gua, hari ini adalah hari besar untuk orang Melayu, ramai dikalangan pemimpin PH meroyan tidak keruan, jadi sawan kerana penyatuan Ummah ini bakal menjadi sesuatu perkara yang cukup bahaya untuk Pakatan Harapan.


PAS UMNO AKAN TERBURAI

PETALING JAYA: Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mendakwa kerjasama politik PAS-Umno yang sedang diperkuatkan menerusi Himpunan Penyatuan Ummah berlangsung mulai hari ini, tidak akan kekal lama.

Rafizi berkata Umno dan PAS melaungkan penyatuan ummah sedangkan mereka yang saling kafir-mengkafir dan memecahbelahkan ummah selepas kegagalan kerjasama kedua-dua parti Melayu Islam itu pada 1980-an.

“Seperti juga perkahwinan Umno-PAS yang lepas, perkahwinan kali ini juga akan terburai. Hanya tunggu masa kerana mereka tidak tahu siapa yang suami dan siapa yang isteri dalam perkahwinan itu.

“Apabila strategi politik itu tidak menjadi dan mereka berbalah, mereka akan kembali kafir-mengkafir seperti dulu,” katanya menerusi kiriman Facebook hari ini.

PAS pernah menjalin kerjasama dengan Umno awal 1970-an namun tidak kekal. Ketika itu PAS menjatuh hukum Umno sebagai parti “kafir”.

Akibat daripada permusuhan itu, penyokong Umno dan PAS mula berseteru lebih-lebih lagi melalui Amanat Hadi yang menyebabkan berlakunya tragedi berdarah Mamali yang mengorbankan 14 nyawa.

Kini, hubungan mereka kembali terjalin, lebih-lebih lagi kedua-duanya bersetuju memeterai piagam kerjasama politik pada Himpunan Penyatuan Ummah di Pusat Dagangan Dunia Putra, esok.

Rafizi berkata “perkahwinan” PAS-Umno kali ini juga tidak akan kekal kerana tiada siapa yang tahu siapa pihak lelaki dan perempuan antara kedua parti itu.

“PAS beritahu ahlinya yang dalam perkahwinan itu, PAS adalah lelaki yang memimpin. Kalau PAS ucap saja, jatuh talak 3 jadi Umno tidak boleh main-main.

“Umno beritahu ahlinya PAS adalah jandanya yang sekarang gila talak dengan Umno setelah berpuluh tahun memaki hamun Umno. Umno bukan cinta sangat kepada PAS, cukup untuk dipakai sahaja,” katanya.

FMT

2 ulasan:

  1. KIKI TATAU SAPA JANDA SAPA DUDA
    PKR PULAKDEPAN BELAKANG SAMA RASA
    KUNYIT MERECIK MASAM SEMBURIT JUA
    ATOK CAMPION FITNAH PH PUN TERCIPTA


    KIKIKIKI....


    #POPCOTNTAMBAHDANTEPUK

    #BMF

    BalasPadam
  2. ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

    BalasPadam

Sabah akan jadi negeri terkaya di Malaysia kata PM

KOTA KINABALU: Dr Mahathir Mohamad berkata Sabah bakal mendapat manfaat besar daripada sektor minyak dan gas, dan menepis dakwaan ia negeri ...