Khamis, 26 September 2019

Penyatuan Ummah untuk menyelamatkan pemimpin UMNO kata MB Kedah, penyatuan PPBM dengan PKR, D4P, PAN tu kira nak selamatkan siapa pula?

Malas nak kritik lebih-lebih Menteri Besar Kedah ni, tidakkah dia faham, dua parti besar orang Melayu bekerjasama, itu akan memberi ruang yang besar untuk PRU15 ini kita kembalikan kerajaan yang kuasanya dipegang oleh orang Islam sebaiknya.



Adakah dia faham, keadaan yang merumitkan sekarang, dengan perpaduannya yang rapuh, sikap rasis dikalangan pemimpin PH sendiri, sudah-sudahlah berasa kuasa itu selamanya dipegang oleh PH, peralihan kuasa nanti katanya Anwar Ibrahim pun sudah tidak sabar nak jadi PM ke-8, perang dalaman PKR pun sudah tidak mampu disorok lagi.

Malah dikalangan menteri-menteri pun sibuk dengan cari publisiti je, kerja tah kemana, rakyat melihat, sepatutnya sebagai MB Kedah, diamkan sahaja pasal penyatuan Ummah ini, sebab kalau anda buka mulut sekalipun, tidak mampu mengubah sokongan orang Melayu untuk terus memberi sokongan kepada Penyatuan Ummah ini.

Salah dan berdosakah bila orang Islam selama ini bermusuhan menjadi berbaik-baik?

Ingatlah sepenggal bukan lama mana, sudah nak masuk tahun ke-2 PH memerintah, nampaknya rakyat sudah tahan sabar, kalau kita lihat dikomen-komen Facebook sekalipun, memang nyata yang sudah berani komen mengkritik dengan emosi adalah rakyat biasa, bukannya fake acc.

Moga PRU15 PAS UMNO sapu habis kerusi di Kedah. InshaAllah.


Penyatuan Ummah untuk menyelamatkan pemimpin UMNO kata MB Kedah

Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Seri Mukhriz Mahathir menyifatkan perpaduan ummah yang didokong UMNO dan Pas bukan sahaja bersifat politik tetapi juga untuk menyelamatkan beberapa orang pemimpin utama UMNO yang terlibat dengan kes mahkamah.

Beliau yang juga Menteri Besar berkata, malah cadangan beberapa tokoh UMNO supaya Dewan Rakyat dibubarkan lebih awal turut menunjukkan bahawa parti itu semakin terdesak.


“Penyatuan ini jelas bertujuan untuk menyelamatkan kepimpinan mereka (UMNO) sendiri.

“Mereka memaksa Pakatan Harapan (PH) mengadakan pilihan raya umum (lebih awal) yang kononnya kalau mereka menang hasil penyatuan ummah itu bolehlah menyelamatkan Datuk Seri Najib (Razak), Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid (Hamidi) dan beberapa pemimpin lain,” katanya. - Utusan Online

2 ulasan:

  1. Pada penduduk KG dengar baik baik apa yang aku mahu khabarkan pada kelian. Ini adalah FAKTA dan BUKTI yang krlian kena buka mata luas luas. Sejarah tanah yang lesap di zaman PM ke 4 Tun Mahathir melalui proksi dan barua Datuk Seri Amin Shah jangan di lupakan. Sekarang PM ke 7 datang ke Kg Baru melalui barua Kalit Samat pula... makin nak mampos makin mengila nak menipu lagi... alahaii...!!!!!

    PM KE 4 BARUA AMIN SHAH MUSIBAT
    TANAH KG BARU LESAP TIADA GANTI
    FAKTA TERBARU PM KE 7 KALIT SAMAT
    PENDUDUK KG BARU JGN TERTIPU LAGI

    Sesiapa ada waris yang di tipu oleh barua PM ke 4 Datuk Amin yang dilucutjan gelaran Datuk Seri yang lari ke Afrika Selatan tak mudah dilupa.

    Barua PM ke 4 ini dulu yang menyebabkan srbahagisn tanah Kg Baru digadai oleh Datuk Seri Amin Shah mamak P.Pinang tergadai bila tawaran oleh PM ke 4 hanya RM350.00 psf srdangkan nilai pasaran masa itu RM1400.00 psf.

    Masih ingat tawaran PM ke 4 dulu melalui proksi baruanya Datuk Amin Shah ini..!?? Kesemua syarikat Amin Shah Buisness Focus dan Syarikat Perkapalan lingkup bangkrap akhirnya..!!??

    Perihal tanah Kg Baru, kerajaan berhasrat untuk tidak mengambil tindakan perundangan dalam proses pengambilan tanah Kampung Baru.

    Sekiranya ada penduduk yang tidak bersetuju juga, kami akan mencari jalan penyelesaian lain seperti menempatkan mereka di tanah yang lain yang ada di situ juga.

    Setiausaha Agung, Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) Amirhamzah Karim mempersoalkan tindakan kerajaan yang mahu membeli tanah di Kampung Baru pada harga rendah.

    Katanya, harga yang ditawarkan seharusnya berpatutan dengan nilai tanah semasa iaitu RM 2,000 satu kaki persegi.

    “Di situ (Kampung Baru) tanah itu adalah nilai dia RM 2,000 kaki persegi, kenapa nak beli RM850 saja, kenapa tidak nilaikan pada harga semasa.

    Menteri Wilayah Persekutuan Kalid Samad berharap perkara ini semua akan selesai selewat-lewatnya pada hujung tahun ini atau Februari depan.

    "Sekarang PM yang sama melalui "proksi barua baru PM ke 7 iaitu Kalit Samat" nyanyi lagu yang sama seperti 'Datuk Amin Shah barua PM ke 4' mengalun lagu yang sama pada kelian wahai Penduduk Kg Baru..."

    Tak serik serik lagi ke wahai Penduduk Kg Baru dilagukan dan didendang nyanyian y sama oleh PM ke 7 sama seperti nyanyian proksi barua PM ke 4 dulu...!!??

    "Jika tiada masalah kita (proksi barua PM ke 7) akan teruskan dengan proses surat perjanjian jual beli (S&P) pada September depan," katanya.

    Khalid mengumumkan tawaran harga RM850 kaki persegi atau atau RM6 juta bagi lot 8,000 kaki persegi untuk pembangunan semula atas keluasan tanah dicadangkan seluas 62 hektar.

    Datuk Amin dulu menawarkan RM350.00 psf dengan nilai pasadan masa itu RM1500.00 psf... tengok sendiri game dari PM ke 7 dan PM ke 4 , game plan tetap sama bukan..!!??

    Kerajaan tawar beli tanah Kampung Baru RM850 satu kaki persegi... persoalan yang timbul ADILKAH harga ditawaran tersebut..!?

    Cukup cukup lah Jangan ditipu lagi..!!

    BalasPadam
  2. ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

    BalasPadam

Bila masa saya kata minta pihak Polis henti siasatan pimpinan D4P - Lim Guan Eng

Mungkin Lim Guan Eng sedar kenyataannya berkenaan isu LTTE baru-baru ini mengundang kritikan pedas, adakah dengan kuasa beliau sebagai Mente...