Rabu, 25 September 2019

Penyerang berparang di Bayan Lepas akibat terpengaruh dengan video Timur Tengah kata Polis

Kecoh di media sosial berkenaan dua orang mangsa tetak adalah kerana amukan seorang lelaki berbangsa Melayu yang sudah tidak tahan penghinaan terhadap Nabi Muhammad.


Ketua Polis Negara - Abdul Hamid Bador

Ramai juga tertanya-tanya adakah benar kes tersebut berkaitan yang tersebar luas itu, amat berbahaya juga kerana selok belok kes sebenar kita pun tidak tahu, sehingga boleh mengakibatkan keadaan tidak tenang juga.

Namun kalaulah benar, maka pemuda itu adalah seorang pemuda yang sangat berani mempertahankan Nabi junjungan kita.

Banyak juga kes penghinaan Nabi kita di media sosial, kadang-kadang dikalangan yang menghina agama orang lain ini adalah bangsa kiasu yang rasis, mereka diajar kebencian terhadap agama orang lain, terpengaruh dengan suasana tidak sihat.

Pihak Polis menjalankan tugasnya. Maka kita berhati-hati dengan sebaran yang agak berbahaya kalau ini melibatkan keselamatan negara dan perpaduan.

Mana tahu ada pihak nak menangguk air yang keruh, sudahnya perbalahan berpanjangan pula bakal terjadi.




Polis memandang serius dakwaan dibuat beberapa individu di media sosial berhubung kejadian tembakan di Bayan Lepas, Pulau Pinang baru-baru ini.

Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador, berkata pihak yang memuat naik kenyataan tidak benar berhubung kejadian itu mempunyai niat "amat buruk".

"Ada pihak-pihak memuat naik artikel tidak tepat dan tidak betul (di media sosial berhubung kejadian itu) dengan niat untuk sakitkan hati pembaca... amat buruk niatnya," kata Abdul Hamid semasa menghadiri sidang media di Bukit Aman, Kuala Lumpur hari ini.


Bagaimanapun beliau berkata jabatan siasatan jenayah sudah mengenal pasti individu terbabit dan pihak yang terbabit akan dipanggil untuk memberi keterangan tidak lama lagi. -

Menurut Abdul Hamid kes yang berlaku di Pulau Pinang itu adalah terpencil dan penyerang terpengaruh dengan banyak video ganas dari Timur Tengah.

Katanya, suspek banyak menonton video yang didakwa membabitkan kekejaman terhadap orang Islam di rantau tersebut.


"Video ini kalau tak difahami, boleh menjadikan kemarahan," katanya.  Malaysiakini

3 ulasan:

  1. ADAL TUA RENTA JADI PM KES BUNUH MESTI ADA
    SEMUA YANG DIBUNUH MESTI PUTAR BELIT CERITA
    SYUHADA JALIL ADIB PEMBUNUH BEBAS KAYA RAYA
    TAK CUKUP MEMBUNIH FITNAH JIJIK JADI SENJATA


    ... MME HARAMJADAH MANGKOK TINGKAT SEKOR NI..


    #BMF

    BalasPadam
  2. KIKIKI WAK JEMIN BAWAK MP MENYEBERANG WAK LU..!!
    UMNO PAS AKAN TOLAK LAMARAN SANG SEMBURIT
    KAN SUMA HAPRAK PAS UMNO DAH BERAMBOS DOLU
    BIO WAK JEMIN ATOK TERJUN SKLI DNG PELESIT


    KIKIKIKI..

    #BMF

    BalasPadam
  3. ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL

    BalasPadam

Bila masa saya kata minta pihak Polis henti siasatan pimpinan D4P - Lim Guan Eng

Mungkin Lim Guan Eng sedar kenyataannya berkenaan isu LTTE baru-baru ini mengundang kritikan pedas, adakah dengan kuasa beliau sebagai Mente...