Rabu, 2 Oktober 2019

Hadi datang Kongres Maruah Melayu, D4P mesti panas kali ini

Politik ini ada macam-macam cara, macam-macam seni, kalau kita tidak bijak melihat, menela'ah, serta mengkaji, kita pasti akan terjerat dengan spikulasi tidak baik.




PAS akan hadir ke Kongres Maruah Melayu.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan hadir pada Kongres Maruah Melayu yang akan diadakan Stadium Malawati Sabtu ini.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, kehadiran Abdul Hadi pada kongres tersebut membuktikan bahawa parti itu berjiwa besar untuk mengukuhkan penyatuan ummah di negara ini.

"Pas telah menerima jemputan daripada pihak penganjur untuk menghadiri Kongres Maruah Melayu yang dijadualkan berlangsung pada 6 Oktober 2019. - Utusan Online





Mahathir katanya akan memberikan amanat, tidak pasti amanat apa, harap dia kata bergabung terus dengan parti Melayu yang lain, membentuk kerajaan baharu secepat mungkin, gencatan senjata dari menyerang sesama Islam kerana politik.

Tetapi tidak dipastikan adakah pemimpin Amanah akan hadir juga pada Kongres ini, diharap juga Lim Kit Siang memakai busana Melayu sambil bertanjak, malah diharap sangat YB Jelutung juga begitu, Waytha Moorthy pula diharap memakai baju Melayu sambil bersongkok, itupun kalau mereka ini nak datanglah. (Menulis sambil tersenyum)


Rasanya peluru licik nak berikan D4P melatah macam baboon je kerana Kongres ini nampaknya lebih rasis dari apa yang mereka kata pada masa perhimpunan Muafakat Nasional.

Politik PAS memang 'lagend', tetapi harap ada pemimpin UMNO juga hadir dan kalau boleh Najib Razak pun ada, penyokong UMNO PAS hadir penuhkan, kita hijack dengan bendera UMNO dan PAS.

Politik itu seni, jadi kita pandang dari sudut seorang 'ghost army' menyusup dan memberikan musuh dari dalam berantakan. Simple.

2 ulasan:

  1. Penipu kawan perompak.

    Alangkah malangnya, spt api dalam sekam musuh azali PKR Aljub terlalu percaya dengan insan bernama Mahathir.

    DOLU ATOK KATA 3 TAUN AJER
    SKANG SUSAH PULAK NAK KATE
    BANG NON TAK LANGGAR KERR..??
    LIDAH BERCABANG TU KO NAK CAYE..?
    PUII..! JUMPA ULAR JUMPA PARIA
    AGAK KAU MANA NAK DIKATOK YER..!?

    kikikikiki...!!

    Sudahlah wujudnya nama PKR itu adalah untuk melawan kezaliman Mahathir ketika Anwar dipenjarakan dan dianiaya seluruh keluarganya oleh insan berkuasa ketika itu.

    Tetapi melayu memang mudah lupa, Anwar mudah sangat lupa kikiki..!!, dia lupa sampai lebam biji mata dia masa dalam penjara, takkan dia sudah jadi hilang ingatan.

    Masa dia dipenjarakan kerana isu liwat, ketika gerakan ingin mendesak Najib turun pada tahun 2015 berkumandang, Mahathir menyusun perjalanan untuk menjatuhkan Najib, wujudkan PPBM, menjadi rakan parti lain, DAP, PAN, PKR, menjadi kawan dengan jenama Pakatan Harapan.

    Ikutkan kemenangan PH semasa PRU lepas adalah kerana Mahathir, tiada siapa dapat menyangkal hal ini, Anwar sedar atau tidak, mengapa Mahathir beriya inginkan Putrajaya kembali, selain berdendam dengan Najib, strategi panjang Mahathir ini adalah untuk menengelamkan terus jenama PKR dan presidennya.

    Sekarang nampak bukan PKR dalam kerajaan PH ibarat langau yang tiada apa-apa?

    Isu pecah dua antara kem Azmin dan Anwar sendiri lebih nampak akan keretakan maksimum parti PKR sebenarnya.

    Buat Anwar, anda sudah nampak permainan Mahathir untuk mengenakan anda buat kali keberapa pun tidak tahu, masih tidak sedar-sedar?

    Baik jadi kayu jelah kalau tidak melawan.. kikikikikiki..!!

    Bila kepala penipu berkawan kepala perompak... lu fikir sindri ..!!

    Padan muko kau...!!


    #bmf

    BalasPadam
  2. KASI HIJACK ITU KONGRES BARUAH MLYU
    BIO LER BENDERA UMNO PAS BERKIBARAN
    PANAS MONTOT MUJAHIT MUJADAH WAK LU..!
    PAN DAN PKR KASI TERBAKAR SATU BADAN


    KIKIKIKIKI...

    #BMF

    BalasPadam

Bila masa saya kata minta pihak Polis henti siasatan pimpinan D4P - Lim Guan Eng

Mungkin Lim Guan Eng sedar kenyataannya berkenaan isu LTTE baru-baru ini mengundang kritikan pedas, adakah dengan kuasa beliau sebagai Mente...