Rabu, 9 Oktober 2019

Takkanlah Anwar begitu bodoh sebut perkataan 'barua' kata Setpol PM

Mungkin perkataan barua hanya kiasan, ataupun tidak sengaja, malah Anwar sebenarnya menyebut maruah yang slanknya begitu kedalam sehingga kedengaran bunyi barua, hanya Anwar sahaja mengatahuinya.

Namun kecoh juga warganet mempersoalkan mengapa Anwar nampak macam tiada adab berkata begitu, dilihat kembali lenggok badan, macam sesuatu juga Anwar ingin luahkan, nampak macam tidak selesa, muka terpaksa dan pendam sesuatu terhadap PM, semua melihat gelagatnya ketika ketawa, ketara cara bermuka-muka Anwar terhadap PM.

Ini bukan semberono punya penilaian, anda boleh lihat raut wajah Anwar pada ketika ini, adakah beliau tertekan kerana memang tahu jawatan PM ke 8 tidak akan dilepaskan dengan mudah oleh PM ke 7?

Barua atau Maruah? Anda boleh dengan berkali-kali video tersebut


https://www.headbomb.net/2019/10/video-hot-anwar-ibrahim-kata-kongres.html

Anwar tak bodoh sebut ‘barua’, kata SetPol Dr M

Hanya kambing mengenal rumput, hanya harimau mengenal habuannya. Terpulang untuk rakyat menilaikannya.

Setiausaha Politik kepada perdana menteri, Mohd Zahid Md Arip bersangka baik dan menganggap Anwar Ibrahim menyebut perkataan “barua” tanpa sengaja, susulan tersebarnya video di mana presiden PKR itu menyebut perkataan itu merujuk Kongres Maruah Melayu.

“Saya juga melihat video itu dan saya memilih bersangka baik, saya tak fikir Anwar sebodoh dan sebebal itu.

“Untuk sebut perkataan yang dimaksudkan dengan barua, mungkin dia tersebut barua tanpa sengaja,” katanya dalam satu rakaman video yang dilihat FMT.

Video yang tular di media sosial menunjukkan Anwar berkata ” Biar dia (Dr Mahathir Mohamad), (sejak) kongres ‘barua’ ni semangat dia lain macam” FMT

2 ulasan:

  1. Video Tular Kenyataan Anwar itu berbunyi;

    “Biar dia (Tun Mahathir), (sejak) Kongres ‘Baruah’ ni semangat dia lain macam,” sindir Anwar sambil menuding jari ke arah Mahathir.

    Namun, tidak dapat dipastikan sebutan Anwar tersebut adalah benar-benar ‘baruah’ atau ‘maruah’.

    Ahli Parlimen Port Dickson itu turut mentertawakan Mahathir yang sedang bangun dari tempat untuk duduk.

    Presiden AMANAH Mohamad Sabu juga menyambut sindiran Anwar dengan ketawa dan menyebut;

    “Ini kongres Melayu ni? Kongres bermaruah,” kata Mat Sabu.

    Saya (Khairuddin Hassan) yakin perkataan ‘kongres barua’ yang dilontarkan oleh Brother Anwar Bin Ibrahim itu merujuk kepada kongres maruah melayu yang dianjurkan baru-baru ini!!

    WALAWEY VIDEO BANG NON PERLI ATOK KAU LAH
    SEMANGAT SUNGGUH DENGAN KONG LESS MARUAH
    AL JUB KATE BUKAN MARUAH 'KONG LESS' BARUAH
    MACAI BODO2 KO ORG TAK TERASA MCM HARAMJADAH..!?

    KIKIKIKI..

    Mungkin anwar ibrahim kecewa kerana tidak dijemput pada peringkat awal cuma mendapat jemputan di saat-saat akhir!!

    MARUAH OR BARUAH BUKAN HAL KITEE.!
    SALAHKAN SI KIDIN MACAI ATOK YER.!
    YG PENTING HASUT TU KAN RAPIJI KATEE
    WHATS A HACK YG PENTING KASI TARUK SUMER..!!

    KIKIKIKIKI..

    Ikhlas dari;
    KHAIRUDDIN ABU HASSAN
    9 Oktober 2019


    #BMF

    BalasPadam
  2. Saya fikir,,perkataan sebenar yg di sebut anwar ialah " maruah ".
    Semua kita tahu, anwar sudah letih mempromosi diri beliau afalah pm 8 ke serata dunia, namun, dia sendiri tahu, ianya hampir terlepas. Jika dia nak maki tun pun atas sebab kecewa, anwar tak sebegitu berani memaki tun berhadapan mcmtu,,kecuali anwar dah " pegang " peguam negara dan ketua polis. Jika tidak, dia lepas ke sg buluh pulak la...

    BalasPadam

Bila masa saya kata minta pihak Polis henti siasatan pimpinan D4P - Lim Guan Eng

Mungkin Lim Guan Eng sedar kenyataannya berkenaan isu LTTE baru-baru ini mengundang kritikan pedas, adakah dengan kuasa beliau sebagai Mente...