Sabtu, 12 Januari 2019

SAYA PEMILIK SEBENAR KERAJAAN MALAYSIA, DAKWA SEORANG INDIVIDU DI MELAKA #viral #hancing



MELAKA – Seorang lelaki di sini mengaku dirinya mempunyai kaitan dengan kerabat diraja serta pemilik sebenar Kerajaan Malaysia.

Individu bernama Ahmad Abdul Kadir Ismail, 46 tetapi mengelarkan dirinya sebagai Sultan Sheikh Ahmad Abdul Kadir Iskandar D’zulkarnain mendakwa memiliki seluruh kekayaan di negara ini.

Malah Ahmad Abdul Kadir berkata, dia turut mempunyai harta kekayaan dan wang tunai berjumlah bertrilion dolar di beberapa negara termasuk di Hong Kong, China, Kemboja, Bangladesh dan Thailand.

“Saya dalam proses untuk mengambil alih negara ini. Biarpun hakikatnya sudah diambil alih namun kini baharu saya menguar-uarkannya. Cuma masalahnya ia dinafikan oleh politik di negara ini sejak dahulu.

“Saya sudah bergerak menuntut hak saya sejak lima tahun lalu iaitu semenjak Oktober 2013 malah pernah menyatakan hasrat untuk menemui kesemua raja-raja di negara ini serta Perdana Menteri,Tun Dr Mahathir Mohamad namun tidak dilayan,” katanya dalam sidang media itu yang turut diiringi beberapa pengikut di sebuah inap desa di Sungai Rambai, hari ini.

Beliau turut mengadakan majlis suai kenal bersama puluhan mengikut termasuk dihadiri kerabat diraja.


Ahmad bersama salah satu dokumen mengenai pemilikan asetnya di luar negara.

Ahmad Abdul Kadir yang menetap di rumah keluarga mertua di Sungai Rambai sejak lima tahun lalu berkata, beliau ada menyimpan banyak alat kebesaran terutama keris kebesaran di raja termasuk Keris Sempena Riau, Keris dari Bukit Siguntang, Pedang Hang Li Poh, Jade Tujuh Naga, Pedang Cheng Ho dan pinggan di zaman Dinasti Ming.

Dakwanya lagi, kesemua sultan dan ahli politik di negara ini sudah hilang status kerakyatan dan mendakwa pernah mengambil tindakan saman terhadap Kerajaan Malaysia berikutan kuasa yang ada kini sebagai tidak sah.


“Saya tidak perlu ditabalkan sebagai sultan sebab saya sudah tersedia menjadi sultan. Saya berasal dari Kuala Kangsar, Perak namun mempunyai lebih ramai pengikut di sebelah selatan negara ini.

“Saya juga adalah simbol semua bangsa meliputi Melayu, Cina, India, Arab serta Yahudi. Saya adalah tuan punya negara Malaysia atau Tanah Melayu,” katanya.

Tambahnya lagi, kewujudannya adalah bertujuan untuk seluruh rakyat Malaysia dan dunia bagi mengembalikan kegemilangan negara, bangsa dan agama.

“Apa yang saya perjuangkan adalah bukan untuk diri saya sendiri tetapi adalah untuk semua rakyat di negara ini.

“Saya hanya menuntut hak saya dan bukannya hak orang lain,” katanya.

Antara komen netizen :

Hasbuljalil Raja Langkasuka –Harta sampai trillion zillion….tapi tumpang rumah mertua…..ni kalau tak ganja mesti syabu..

Eddie Halim –Kau nak claim malaysia ni lantak kau la. Aku cuma nak tahu apa yang kau telan sampai begini power pergi nya.

Nur Anizam –kahakahakahahak malaysia dah merdeka 62tahun ko baru 46tahun tang mana nya ko claim kerajaan malaysia ko punya..makan ketum ke

Abdullah Ali –Yang ini kalau kau orang nak maki, boleh maki. Tak kena tangkap pun.

Abdul Rasyid Mohamed –Saya ada menyimpan sekotak kretek surya 16 seludup yg dipercayai kepunyaan parameswara…oleh itu, saya adalah Raja sebenar bagi seluruh republik indonesia termasuk Timor Leste.

SinarHarian

MAJIKAN TIDAK SUKA ISLAM TETAPI HATINYA BAIK, NAMUN BILA INI TERJADI... #kisahhidup #viral

Dulu saya kerja di sebuah kedai orang Cina beragama Buddha. Bos saya ni agak kurang suka kepada Islam.

Tapi, gaji diberi kepada saya berbaloi. Urus kedai dia, dapat dua ribu lebih sebulan. Pergi dan pulang, dia ambil dan hantar.

Peruntukan makan untuk saya sehari RM5. Elaun kehadiran penuh bulanan RM100. Duit raya Aidilfitri, Aidiladha, CNY dan hadiah hari jadi.


Dia juga tidak lokek berkongsi apa saja dengan saya. Dia beli baju, dia beli untuk saya sehelai. Dia beli buah, untuk saya pun mesti ada. Dia makan ais krim, dia beli untuk saya sekali.

Malah, pernah beberapa kali dia hantar saya ke destinasi kerana masa tu saya tak ada kenderaan.

Dia cuma tidak suka Islam. Dia pun sama macam orang lain, fobia dengan Islam hasil putar belit media.

Dia seboleh-bolehnya tidak mahu saya solat di kedainya. Tapi, saya tetap kena solat dan makan di situ sebab saya yang jaga kedai dia.

Mula, saya cari satu ruang yang muat-muat sejadah saya. Dia tak suka. Tapi, dia tak tegur. Masa saya sujud, dia lalu betul-betul depan saya.

Satu hari, dia tanya, “awak tadah tangan tu kenapa?”

“Doa.” Balas saya.

“Doa apa?” Tanya dia.

“Macam-macam. Saya doa bos punya kedai ramai pelanggan supaya saya dapat gaji besar.” Jawab saya.

“Awak pun doa untuk bisnes saya?” Dia seolah sinis.

“Ya. Sebab dalam bisnes bos ada gaji saya. Gaji saya tu rezeki saya.” Kata saya lagi.

Saya tahu, kita boleh je buat aduan jika majikan tak bagi solat. Tapi, mungkin ada juga cara lain yang lebih berhikmah.

Lama-lama, hubungan kami jadi sangat baik. Masa kerja, dia bos saya. Lepas kerja, dia layan saya macam kawan. Kerap kami pergi pasar malam sama-sama. Saya jalan belakang dia sebab hormat dia majikan saya. Tapi, dia tak suka. Dia kata, saya bukan maid dia.

Sampai la satu fasa, doa saya diterima. Dia bersihkan stor. Belikan selipar baru. Itu ruang solat saya. Dia kata, dia buat bukan sebab nak sokong saya solat. Dia cuma hargai sebab saya jujur dan rajin. Itupun dah berbaloi untuk saya.

Seterusnya, dia hormati ketika Ramadan. Saya ingat, dia buat carian di internet apa yang patut saya makan bila puasa. Sepanjang puasa, dia sediakan susu kotak, barli dan kurma. Saya kerja sampai 8 malam. Dia akan ingatkan waktu berbuka saya.

Sampai masa, saya berhenti. Tetapi, kami tetap berhubungan.

Satu hari, dia jumpa saya dan kata, “saya sudah percaya tentang doa awak.”

“Percaya bagaimana?” Tanya saya.

“Masa awak kerja dengan saya, pelanggan saya semakin ramai. Bila awak berhenti, pelanggan yang awak bawa dulu masih ada tapi dah tak tambah. Tak jadi semakin ramai.” Kata dia.

Saya senyum. Dulu saya pernah cakap kepada dia, seseorang yang datang dalam hidup kita, dia ada bawa rezeki dia sekali. Bila dia pergi, ada rezeki yang dia tinggalkan untuk kita.

Sebab tu kita tak boleh sombong dengan orang. Antara rezeki tu termasuklah ilmu yang diajarkan, circle dia yang akhirnya jadi networking kita atau apa saja.

“Sekarang saya tak kisah kalau anak saya nak kahwin dengan orang Islam. Dia tetap akan jadi anak saya. Lepas kenal awak, saya rasa Islam bukan agama jenayah.”

Saya angguk. Teringat dulu dia pernah cakap jika anak perempuan dia nak kahwin dengan lelaki Muslim, baik tak payah panggil dia mak.

Kita cuma perlu sedikit kesabaran bila dihina oleh orang jahil lalu membimbing juga dengan sabar dan teladan.

Kita perlu muhasabah untuk sedar diri status darjat kita di sisi manusia lain. Jika kita pekerja, rendahkan sedikit diri kita di hadapan majikan demi mewujudkan harmoni.

Kita perlu berdakwah menyebarkan kebaikan Islam.

sumber klik sini

KENYATAAN UGUTAN TERHADAP TOK BATIN, SENATOR PKR NAFI, ANGGAP IA SALAH FAHAM #hancing #viral

Kata senator PKR ini kepada Tok Batin, kalau tak sokong PH, jangan bayar elaun dia"

Malah kenyataan itu dianggap angkuh dan sombong serta menunjukkan ugutan yang ketara bagi seorang pemimpin kepada bakal pengundinya.

Kita bayar gaji dia, dia tak sokong kita, buat apa kita bayar gaji dia," katanya.

baca lagi https://www.malaysiakini.com/news/459816


Setelah dikecam dengan teruk, dilunyai cukup-cukup oleh nitizen, pemimpin PH juga ada yang cukup marah dengan kenyataan senator ini.

Dengan pantas dan membuat konar baring, lantas menafikan, mengatakan dia tidak berkata begitu, salah tafsir dari media katanya lagi.

"Bob Manolan berkata apa yang ingin disampaikannya ialah, ketua-ketua masyarakat Orang Asli itu tidak sepatutnya terlibat dengan Umno dan pada masa sama menerima elaun daripada kerajaan pusat."

Tetapi Bob Manolan ini lupa, zaman sekarang semuanya dihujung jari, sekali klik, bertebaran bukti yang dia memang memberi kenyataan berupa ugutan itu.

Rakaman Audio Senator PH Ugut Orang Asli Untuk Undi Calon PH

https://soundcloud.com/malaysiakini-2/senator-bob-manolan-mohd-at-pos-betau-jan-1-2018

Harap pengundi tidak tersalah pilih, UNDI BARISAN NASIONAL PADA PRK CAMERON HIGHLANDS nanti.

Satu undi memberi satu jawapan untuk kita semua. Kita kena AJAR KERAJAAN ANGKUH INI DENGAN KERTAS UNDI.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=327508011307239&id=291476308243743

Jumaat, 11 Januari 2019

LAGI 'SUPER' BIADAB BANGSA KIASU, HISAP ROKOK DAN BAWA ANJING DI RESTORAN MAMAK KINI TULAR #hancing #viral

Bukan makin menjadi-jadi, malah macam sengaja pula golongan kiasu kepala rasis buat onar.

Setelah banyak 'screenshot' di media sosial tersebar, golongan kiasu ini terlalu biadab dengan menghina Agong, menghina Islam dan Melayu. Malah lepas satu satu muncul.

Apa mereka ni memang ada 'task' untuk buat keadaan semakin tidak tenteram atau niat nak menunjuk-nunjuk?

Atau mereka berkata:

"Ya kami berkuasa sekarang, lu siapa mau marah sama kami."

Malaysia baru. Inilah terjadi.

Kali ini tular pula betapa bangsatnya bangsa kiasu ini membuat onar.

Dari portal cham ais

FB Oh My Media.



“Dahlah merokok, lepas tu bawa anjing pulak tu lepak kat kedai Mamak!”

Bersempena bermulanya tahun 2019, pihak kerajaan telah menguatkuasakan larangan merokok di premis makanan. Langkah kerajaan itu telah disambut baik oleh rakyat.

Namun ada juga segelintir rakyat yang dilihat tidak mematuhi larangan merokok di restoran makanan. Begitulah yang dikongsikan oleh seorang pengguna laman sosial ini, iaitu Hazziq Azis yang telah memuat naik status  di Facebook.

Beliau mendedahkan sikap seorang pasangan bukan Muslim ini, yang telah merokok di sebuah restoran Mamak, dengan membawa seekor anjing yang duduk diletakkan di kerusi. 


Anjing tu siap lepak kat meja pulak tu!

Ape punya perangai la . Dah la hisap rokok , bawak anjing pulak tu lepak kedai mamak . Kalau anjing tu letak dalam sangkar takpe gak . Ni letak atas kerusi siap ada panjat atas meja lagi . Kedai mamak ni banyak muslim yang lepak, nanti tak pasal2 ade muslim yang duduk makan atas kerusi meja yang anjing duduk tu.

RAKYAT MALAYSIA BERSYUKURLAH, MINYAK PETROL RON 95 DAN 97 TURUN 1 SEN, DIESEL NAIK #hancing #viral #rakyatsenang

Kerajaan PH membuktikan, semakin populis dan disukai nitizen dengan pengumuman harga minyak yang turun, hanya 1 sen turun, petrol ron95 dan 97 sahaja turun, tetapi diesel naik pula 1 sen.

Rakyat sepatutnya bersyukur kerana, kerajaan hari ini prihatin untuk kebajikan rakyatnya, malah membuktikan slogan PH MENANG RAKYAT SENANG MEMANG TERBUKTI.

Penulis berimiginasi kalaulah penulis sebagai penjilat tegar kerajaan baru ini menulis dengan gaya mutu dan keunggulan menjilat apa sahaja kerajaan buat. Berapa bintang nak bagi?


Petrol RON97, RON95 turun satu sen, Diesel naik satu sen

Harga runcit petrol RON97 dan RON95 turun satu sen kepada RM2.22 dan RM1.92 seliter masing-masing manakala harga diesel naik satu sen kepada RM2.05 seliter mulai tengah malam ini hingga 18 Jan.

Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata penetapan harga runcit produk petroleum bagi minggu tersebut (12-18 Jan) adalah mengikut kaedah apungan terkawal di bawah formula Mekanisme Harga Automatik (APM).

“Kerajaan Persekutuan telah mengotakan janji untuk melaksanakan penetapan harga runcit produk petroleum secara mingguan bagi membolehkan pengguna menikmati sebarang perubahan harga dengan lebih cepat selaras dengan penurunan harga petroleum di pasaran dunia.

“Demi melindungi pengguna daripada kesan kenaikan harga yang ketara apabila harga minyak dunia meningkat, harga runcit produk​​​​​​​ petroleum akan dikekalkan pada paras tidak melebihi RM2.20 seliter bagi petrol RON95 dan RM2.18 seliter bagi diesel melalui pemberian subsidi,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurut Lim, ​​​​​​​kaedah mingguan itu yang menurunkan harga runcit produk petroleum apabila harga minyak dunia turun dan mengehadkan pada RM2.20 bagi RON95 dan RM2.18 untuk diesel apabila harga minyak dunia naik, merupakan inisiatif baharu kerajaan Pakatan Harapan demi melindungi kepentingan golongan B40 yang tidak pernah diamalkan oleh kerajaan terdahulu.

Sumber MalaysiaKini

CALON PH PRK CAMERON HIGHLAND KATA ORANG MELAYU TIDAK BELI KUIH ORANG ASLI JUAL #hancing #rasis #viral

Kalau berbicara perihal rasis, kita serahkan kepada kaum DAP, kita sedar lakonan mereka yang konon hak rakyat Malaysia perlu sama rata.

Kita cukup sedar DAP adalah satu parti super rasis yang berselindung dengan slogan Malaysian Malaysian.

Mereka pandai berlakon baik, sampai ramai terpegun, terpesona, sampai meleleh air liur bila DAP kata mereka mampu menjaga rakyat dengan baik.

Namun kita sedia maklum, perangai sebenar DAP bila kepala-kepala pemimpin mereka memerintah, memegang jawatan yang sudah pasti merugikan orang Melayu.



CALON PH CAMERON HIGHLANDS KATA ORANG MELAYU TIDAK BELI KUIH DI GERAI ORANG ASLI

Calon Pakatan Harapan (PH) M Manogaran percaya bahawa sekiranya BN meletakkan calon Orang Asli pada pilihan raya kecil (PRK) Cameron Highlands, strategi itu tidak akan berhasil.

Bagi menjelaskan hujahnya, ahli DAP itu memberikan perumpamaan berkaitan kuih.

"Ikut perkiraan BN, mereka fikir... Mereka tak faham. Orang Melayu tak beli kuih dari gerai Orang Asli. Saya tak fikir mereka (orang Melayu) akan undi Orang Asli.

"Orang Melayu akan tanya: kenapa tak ada calon orang Melayu? Kenapa letak Orang Asli?' Orang Cina, India juga tidak akan undi Orang Asli," katanya kepada Malaysiakini.

Manogaran berkata demikian sebagai mengulas tentang BN mencalonkan bekas bekas pegawai polis Orang Asli Ramli Mohd Noor pada PRK 26 Jan ini.

Manogaran berkata Ramli juga tidak dapat meraih majoriti undi Orang Asli.

Masyarakat Orang Asli mewakili 20 peratus daripada keseluruhan pengundi di Cameron Highlands. Sementara orang Melayu mewakili 34 peratus.

sumber Malaysiakini

Khamis, 10 Januari 2019

LAGI PENGHINAAN TERHADAP AGONG OLEH BANGSA KIASU #hancing #viral

Tidak serik-serik bangsa kurang ajar tidak bermaruah yang tidak sedar atok nenek mereka menumpang di Tanah Bertuah ini.


Setelah tangkapan oleh 3 individu yang menghina Agong telah dibuat oleh PDRM, tetapi penasihat politik Lim Kit Siang boleh pula mengkritik Polis kerana menggunakan akta hasutan terhadap 3 individu itu.

Kali ini penulis agak terkejut dengan keberanian kiasu ini menghina Agong, malah tidak pula risau dan gerun dengan amaran pihak berkuasa.

Dalam salah satu gambar di Facebook milik Alex Liew Chung Meng menunjukkan dia berani memegang pedang seolah-olak mengatakan dia tidak takut?

Agak melampaui batas keadaan ini. Anda rasa kita nak biarkan manusia begini menjadi rakyat yang sayangkan keamanan?

Hormat sudah dibuang, malah Rukun Negara sudah dipijak-pijak.

#viral


KERAJAAN BARU NI MEMANG MENJAGA RAKYAT, KAMI BERSYUKUR KATA NITIZEN #hancing

Seorang kawan ada membuat kajian.

Kajiannya menyeluruh terhadap gejala diam diri dan tidak begitu marah yang keterlaluan orang Melayu @ Nitizen terhadap kerajaan baru.

Tidak begitu marah maksudnya mereka-mereka ini sudah pandai bersyukur, menerima keadaan, biarlah susah, asalkan menteri gaji puluh ribu.


Tak kisah juga kalau harga barang naik, semua tidak dapat bantuan, harga komuniti seperti sawit dan getah jatuh mendadak. Malah ringgit jatuh teruk.

Bukan itu sahaja, pelabur banyak lari, ramai juga hilang pekerjaan, namun dikalangan yang dahulu, ketika kerajaan BN dahulu, dialah paling awal memaki hamun walau sudah dapat BR1M. Heboh kata mereka terkesan kerana GST.

Malah dianjingkan pula bila dapat BR1M mereka kata ni duit rompak bagi kat rakyat. Berjela hamun, maki walau ketika itu ekonomi ok dan rakyat berbelanja pun tidak kisah, KFC pun tak naik harganya.

Sekarang agak menghairankan, golongan itu senyap menikus, malah meredhakan keadaan yang meruncing yang dibuat oleh kerajaan baru ini.

Habis lenjun dikencing namun, mulut tidak putus mengatakan Alhamdulillah. Syukur #RinduZamanTun.

Persoalannya, ada baik juga kerajaan baru buat ekonomi jadi teruk dan runtuh, baru padan muka Melayu-Malayu yang angkuh dahulu terasa kesannya.

Allah menguji setiap makhluk di bumi Malaysia ini. Yang untung adalah Cina DAP. Ketawa mereka sebab kuasa sudah mereka pegang.

Jadi bak kata orang merasalah kita ramai-ramai, jangan pula nanti ada yang mati tak cukup makan.

Almaklumlah nak perubahan. Amacam rakyat Malaysia? Best tak tukar kerajaan?

☆Rebellion☆

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=326621204729253&id=291476308243743

Rabu, 9 Januari 2019

TIDAK PERLU TAHAN INDIVIDU HINA AGONG KATA PEMBANTU LIM KIT SIANG #hancing

Malaysia Baru, Rukun Negara mungkin sudah dibuang jauh-jauh, kritik Sultan, atau menghina Sultan dan Raja-Raja Melayu kononnya tidak perlu mana-mana individu itu ditahan oleh Polis, sebab ia melanggar hak asasi.

Maaf, penulis ingin beritahu sedikit, negara ini masih punyai Raja, kalau tidak suka, sila berambus pergi ke negara lain, contoh Taiwan, Hong Kong.

Pembantu Lim Kit Siang ni saudara Syahredzan Johan, seorang Melayu liberal rasanya. Ingat kalau Malaysia Baru berkuasa, semua perkara kena ikut dan turutkan? Jangan buat pasal dan jangan cabar dan kurang ajar.

Kalau tidak diajar manusia-manusia yang tiada adab terhadap Raja, Agama Islam serta undang-undang, habis apa jadi negara ini?

Contohi Thailand, individu yang mengkritik Raja mereka, kurang lebih dipenjarakan selama 35 tahun, itu paling kurang, paling lama katanya ada yang kena sampai 150 tahun penjara.

Patut Malaysia buat begitu, banyak sangat manusia kurang ajar.



Setiausaha politik Lim Kit Siang, Syahredzan Johan mengkritik penggunaan Akta Hasutan untuk menahan 3 individu yang didakwa membuat kenyataan berunsur hinaan terhadap Sultan Muhammad V, susulan keputusan Sultan Kelantan itu melepaskan jawatan Yang di-Pertuan Agong ke-15.

Beliau dalam satu kenyataan bersama Ketua Pemuda DAP Subang, Farhan Haziq Mohamed hari ini menggesa polis segera melepaskan 3 individu itu kerana penggunaan Akta Hasutan bertentangan dasar kerajaan persekutuan.

Pada 2 Disember lalu, Putrajaya menarik balik moratorium ke atas beberapa undang-undang, termasuk Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) (Sosma) 2012, Akta Pencegahan Keganasan (Pota), Akta Pencegahan Jenayah 1959 (Poca) dan Akta Hasutan yang dalam kajian pemansuhan, supaya polis boleh menggunakan akta itu untuk menangani jenayah.

“Akta Hasutan adalah akta peninggalan penjajah yang zalim dan menekan, serta merupakan suatu sekatan tidak munasabah dan tidak berkadar ke atas kebebasan asasi yang telah termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

TARIF AIR NAIK HINGGA 20% DI PULAU PINANG, TIDAK MEMBEBANKAN #hancing

Kenaikan tidak membebankan, tarif air di Pulau Pinang juga akan naik 20%

Selaras penstrukturan semula industri perkhidmatan bekalan air seluruh negara, Pulau Pinang dijangka akan menaikkan sehingga lebih 20 peratus kadar tarif air.


Ketua Menteri, Chow Kon Yeow, berkata rundingan bersama Kementerian Air, Tanah, dan Sumber Asli sudah pun bermula dan kenaikan tarif air dijangka akan membabitkan beberapa kategori pengguna.

“Ada beberapa kategori pengguna, ada yang mungkin naik sedikit, ada yang tidak naik. Tapi kita tiada tarikh lagi untuk umum.

“Keseluruhannya mungkin akan naik dalam belasan peratus atau juga mungkin lebih daripada 20 peratus kenaikan,” katanya pada sidang media di Kompleks Tun Abdul Razak (KOMTAR) di sini, hari ini.

Kon Yeow yang juga Pengerusi Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) berkata, kerajaan negeri juga akan memansuhkan surcaj penjimatan air (WCS), sejurus kenaikan kadar tarif air baru diumumkan.

Beliau turut memberi jaminan kadar tarif air baharu di Pulau Pinang adalah yang paling rendah berbanding kadar tarif air di negeri lain.

“Kadar tarif air di Pulau Pinang adalah yang paling rendah di negara ini, dan kita beri jaminan walaupun akan ada kenaikan, ia akan tetap masih yang paling murah berbanding negeri lain,” katanya.

Semalam, Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli, Dr A Xavier Jayakumar, berkata kadar tarif air mungkin akan dinaikkan secara berperingkat tahun ini selaras dengan usaha kerajaan untuk menstruktur semula industri perkhidmatan bekalan air di negara ini.

BHonline

TERTEKAN KERANA MASIH GAGAL UJIAN MEMANDU, PELAJAR CUBA TIKAM ANGGOTA JPJ #hancing

MACAM-MACAM BERLAKU SEJAK KERAJAAN PH MEMERINTAH.

MALAYSIA BARU KATAKAN, SAMPAI ORANG HILANG PERTIMBANGAN UNTUK MENCAPAI SESUATU.

AKIBAT tertekan gagal ujian memandu buat kali keempat, penuntut kolej bertindak menghunuskan pisau terhadap anggota Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) di persimpangan lampu isyarat di Batang Benar, Mantin, di Nilai, semalam.


Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Nor Marzukee Besar berkata, dalam kejadian 10.23 pagi itu, suspek lelaki berusia 18 tahun berkenaan menjalani ujian memandu bersama anggota JPJ berusia 34 tahun terbabit.

Katanya, penuntut itu yang menjalani ujian ulangan buat kali keempat melakukan beberapa kesalahan termasuk tidak berhenti ketika lampu isyarat merah.

“Berikutan itu anggota terbabit memberitahu calon dia gagal lalu meminta memberhentikan kereta 50 meter dari persimpangan lampu isyarat.

HARIAN METRO

TARIF AIR BAKAL NAIK, RAKYAT USAH BIMBANG UJAR MENTERI #hancing

SELEPAS PH MEMERINTAH, RAKYAT MAKIN SENANG, MALAH KENAIKAN TARIF AIR MUNGKIN TIDAK MEMBEBANKAN, KATA MENTERI.


MALAH RAKYAT USAH BIMBANG, PH SENTIASA MENJAGA KEBAJIKAN RAKYAT. MUNGKIN AIR PERCUMA SUDAH TIDAK RELEVAN.

Tarif air dijangka naik kata Menteri

Kenaikan tarif sumber asli tersebut perlu dilaksanakan bagi menjaga kepentingan pengguna untuk mendapatkan air berkualiti.

Kadar tarif air mungkin akan dinaikkan secara berperingkat tahun ini selaras dengan usaha kerajaan untuk menstruktur semula industri perkhidmatan bekalan air di negara ini.

Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli Dr A Xavier Jayakumar berkata kenaikan tarif sumber asli tersebut perlu dilaksanakan bagi menjaga kepentingan pengguna untuk mendapatkan air berkualiti serta menjamin industri tersebut dari sudut perkhidmatan.

"Bagaimanapun, saya boleh katakan bahawa kenaikan ini tidak akan membebankan rakyat dan kami akan berunding dengan semua (kerajaan) negeri," katanya semasa menjadi tetamu jemputan bagi program Ruang Bicara terbitan Bernama News Channel, di Kuala Lumpur, malam tadi.

"Kita telah mengemukakan business plan kepada mereka (kerajaan negeri). Sekarang kerajaan negeri berbincang antara mereka...ada tanda-tanda menunjukkan bahawa mereka (kerajaan negeri) setuju untuk menaikkan tarif air," katanya.

Bernama

WANITA BERTUDUNG DIPUKUL DENGAN GANAS OLEH LELAKI CINA DI PULAU PINANG #hancing

INI LAH NASIB MELAYU-MELAYU DI BUMI YANG SEDANG DIUJI OLEH ALLAH TERHADAP TUAN TANAH.

HARI-HARI KE HARI BANGSA KIASU BUAT HAL, DARI MENGHINA AGONG, HINA ISLAM, HINA BANGSA MELAYU TANPA SEGAN SILU.


TERBARU, WANITA BERTUDUNG JADI MANGSA PUKUL OLEH LELAKI CINA DI PULAU PINANG.

MENTANG-MENTANGLAH MAHATHIR KATA DAP KAWAL KERAJAAN DAN JAWATAN PM PUN ATAS KAWALAN DAP.

BUKAN MAIN BANGSA KIASU TUNJUK BELANG.



Berang kerana ditegur, juruwang wanita jadi mangsa

GEORGETOWN: Berang kerana tidak dapat membeli tiga paket minyak masak, seorang lelaki menampar dan mengugut juruwang wanita di sebuah kedai serbaneka di Bayan Lepas, hari ini.

Dalam kejadian jam 8.40 pagi itu, mangsa yang berusia 29 tahun pada mulanya didatangi seorang pelanggan lelaki yang mahu membeli tiga paket minyak masak.

“Bagaimanapun, lelaki terbabit berang dengan teguran itu dan dia terus menampar belakang kepala mangsa dan mengugut mangsa supaya berjaga-jaga sebelum beredar,” katanya dalam satu kenyataan media, malam tadi.

Selasa, 8 Januari 2019

LIM KIT SIANG MATI, LEMAS DI SUNGAI BIDOR - BOMBA

Seorang lelaki yang dilaporkan hilang selepas terjatuh ke dalam Sungai Bidor ketika melakukan kerja-kerja pemasangan paip di Ladang Sussec, Langkap di sini kelmarin ditemui mati lemas pagi tadi.

Mayat mangsa, Lim Kit Siang, 30, dijumpai oleh sekumpulan nelayan pada pukul 9.55 pagi kira-kira dua kilometer dari lokasi terakhir dia dilihat terjatuh.


Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Teluk Intan, Mohd. Azroisan Wahab berkata, operasi yang memasuki hari ketiga disambung seawal pukul 8 pagi bermula dari Kampung Kloster ke lokasi mangsa terjatuh.

“Operasi mencari dan menyelamat (SAR) mangsa turut dibantu unit anjing pengesan (K9) Jabatan Bomba dan Penyelamat selain pencarian menggunakan dua buat bot aluminium.

“Pasukan SAR melakukan pencarian dengan menggunakan peralatan khas dan mangsa berjaya ditemui sekumpulan nelayan kampung tersebut pada jarak dua kilometer dari lokasi mangsa terjatuh,” katanya ketika dihubungi Kosmo! Online sebentar tadi.

Tambah Mohd. Azroisan, mangsa disahkan meninggal dunia oleh pasukan perubatan yang hadir sebelum diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

“Seramai  43 anggota termasuk Polis Diraja Malaysia dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) terlibat dalam operasi tersebut.

“Operasi tamat sepenuhnya pada pukul 11 pagi,” katanya. - K! ONLINE

VIRAL KOMEN SUAMI ISTERI MENGHINA AGONG, AGAK KETERLALUAN DAN BIADAB

Pasangan Suami Isteri.

Nama Suami: Azham Akhtar Abdullah

Nama Isteri: Nor Alia Astaman





Pekerjaan Suami: Associate, PEMANDU Associates, Sunway Putra Tower, Kuala Lumpur, Malaysia

Pekerjaan Isteri: HR Strategy & Transformation Executive
Tenaga Nasional Berhad

Kesalahan: Isteri mengeluarkan komen fitnah dan jelek kepada YDPA berbunyi, "Dah penat tipu rakyat kot. Moga tiada lagi sistem diraja lagi 😂".

Manakala suami mengeluarkan komen lucah berbunyi, "f*** royals" yang bermaksud pergi jahanam sama raja-raja.

Status: Masih aktif di sosial media seperti FB dan Twitter.

Info Tambahan: mereka adalah penyokong kerajaan.

DAP TENTUKAN NASIB SAYA, PERANAN MEREKA PENTING DALAM KERAJAAN KATA TUN M #hancing



Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini mengakui DAP memainkan peranan penting dalam menentukan segala perkara dalam pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan (PH) termasuk berkaitan kedudukannya sebagai Perdana Menteri.


Dr. Mahathir berkata, memang pada awalnya dalam politik, DAP adalah sebuah parti seteru namun keadaan telah berubah menjadikan parti tersebut sebagai rakan sekutu kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) di bawah satu pakatan, PH.


“Saya tahu ada pendapat mengatakan DAP parti musuh, tapi saya nak bagi tahu bahawa yang tentukan saya akan jadi pengerusi PH dan bakal PM (Perdana Menteri) jikalau menang dalam PRU lalu adalah DAP.


“Mereka (DAP) tentukan siapa pemimpin dan siapa akan pegang jawatan selepas berjaya ambil alih kerajaan, semuanya ini datang dari DAP. Jadi, kalau orang kata (DAP) musuh, kenapa pilih saya.


“Mereka juga sedar, kerosakan yang dilakukan pemimpin kerajaan terdahulu perlu disingkirkan dan sebab itulah kita menang dalam PRU-14,” katanya.


UTUSAN ONLINE

Isnin, 7 Januari 2019

KERANA PULUN PROJEK, BERSATU PERLIS BERGOLAK TERUK #hancing


Beberapa jam selepas digugurkan sebagai setiausaha Bersatu Perlis, Wan Saiful Wan Jan mendakwa berlaku salah guna kuasa dalam Bersatu negeri itu.

Beliau mendedahkan telah membuat laporan polis mengenai dakwaan pemalsuan dokumen melibatkan tuntutan ratusan ribu ringgit di pejabat Bersatu negeri.

Bagaimanapun, dakwanya, beliau digesa menarik balik laporan berkenaan.

Saya tidak pasti apa motifnya laporan itu mahu ditarik balik, tetapi saya berkeras tidak mahu menarik balik laporan polis itu.

Sebelum itu, saya juga telah bertegas untuk tidak mencampuri urusan mengaturkan pemberian kontrak kerajaan bernilai puluhan juta ringgit kepada syarikat yang melibatkan anak pemimpin Bersatu dari Perlis,” katanya.

Sementara itu, dalam kenyataannya selepas laporan itu mendakwa beliau telah ditawarkan sejumlah wang yang besar sekiranya membantu dalam pengaturan kontrak tersebut.

Saya enggan melakukan salah guna kuasa itu. Saya tidak akan bertolak ansur dalam hal integriti, dan saya tidak akan tunduk kepada tekanan untuk mendapatkan wang dengan cara salah oleh mana-mana individu tanpa mengira jawatan yang mereka pegang di Perlis,” katanya.

Read More..https://m.malaysiakini.com/news/459221

SEWA KUARTERS KERAJAAN DI PUTRAJAYA NAIK BERGANDA, PENYOKONG PH ANGGAP IA HARGA MUNASABAH #hancing

Ketika sebelum menawan Putrajaya. Bukan main pentaksub Mahathir memainkan propaganda #rinduzamantun moga Tun menyelamatkan Malaysia, moga lepas ni RM50 penuh satu troli, malah ada kelompok taksub yang melampau menganggap Tun bagai Dewa penyelamat Malaysia.





Akhirnya setelah Tun dan Kerajaan pimpinannya tawan Putrajaya, segalanya sudah menjadi bala kepada orang Melayu terutamanya.

Penyokong yang beriya dahulunya bukan main sembang kencang menjadi penjilat tegar Tun, sekarang dah lupa dah cerita pasal politik, malu-malu nak keluar gua, malah dikalangan penjawat awam juga sangat ramai menyokong Tun. Angkuh dia usah cerita.

Sekarang sudah terbukti, mana dia racun, mana dia madu. Ada yang menyesal? Baguslah dah menyesal, nanti undilah lagi mangkuk ayun kerajaan PH tu lagi ya.

Dah beritahu banyak kali malapetaka akan terjadi bila Putrajaya ditawan oleh golongan DAP radikal.

Kementerian kewangan siapa jaga?

Orang Melayu masih sedar atau konon acah-acah neutral?

Selamat menuju Malaysia harga mahal. Tahniah Melayu kayu penyokong PH. Jumpa penyokong PH terajangkan untuk admin boleh?

Harga sewaan kuarter kerajaan naik 100%. Amacam harga dah turun kan lepas Tun berkuasa. Rindu tak?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=325297974861576&id=291476308243743

Ahad, 6 Januari 2019

GEMPAR! LAMBANG SALIB GERGASI TERPAMPANG MEGAH DI PULAU PINANG? #hancing

Bangunan Baru Pamer Lambang “Salib Gergasi” Di Pulau Pinang


HEBOH di media sosial tentang kewujudan lambang salib gergasi di tengah-tengah Bandar Jelutong, Pulau Pinang yang kelihatan dipamerkan pada sebuah bangunan baru di kawasan berkenaan.


Perkara itu menjadi perbualan dan perbincangan hangat netizen yang mana segelintir menggelarkannya sebagai lambang salib paling besar di dunia.

Namun lambang salib itu bukanlah dalam bentuk fizikal sebagai sebuah objek bersilang, sebaliknya ia merupakan pancaran cahaya dari reka bentuk bangunan berkenaan yang menghasilkan cahaya berbentuk salib jika dipandang dari kejauhan.

Selain itu, difahamkan, lambang salib itu hanya akan muncul dengan jelas pada waktu malam.

sumber milosuam

KERANA PAYUDARANYA BESAR SANGAT, GADIS 20 TAHUN ALAMI TRAUMA #global #viralhancing

MEMILIKI payu dara bersaiz luar biasa ternyata menghantui kehidupan seorang gadis berusia 20 tahun. Dani Markerson bukan sahaja menjadi...