Jumaat, 8 Februari 2019

TULAR HARGA TIGA MANGKUK CENDOL DURIAN RM114 KERANA ISINYA MUSANG KING #viralhancing

MELAKA - Sekeping gambar memaparkan tiga mangkuk cendol Raja Cendol Taming Sari di Bandar Hilir di sini berharga RM114 yang tular di laman sosial adalah disebabkan isi durian jenis Musang King digunakan di dalam menu tersebut.

Pemilik kedai berkenaan, Muhammad Ariff Qayyum Mohd. Zamri, 25, berkata, harga itu adalah munasabah bagi mereka yang arif tentang jenis durian termasuk kualiti isi Musang King.

Jelasnya, menu cendol Musing King itu dijual mengikut berat isi durian  antara 120 gram sehingga 150 gram setiap hidangan.


"Malah, sejak memulakan perniagaan pada 2017, pihak kami memaparkan senarai harga bagi setiap menu cendol yang dijual antaranya Cendol Musang King (RM38), Durian Udang Merah (RM20), Durian D24 (RM20), Durian Kahwin (RM17) dan cendol biasa RM7.

"Bagi penggemar durian, mereka sudah pasti mengetahui harga yang ditetapkan itu adalah munasabah, cuma saya bimbang kritikan ini dilemparkan oleh penggemar cendol yang tidak arif dengan harga durian," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Sementara itu, Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Melaka, Jaiya Abu berkata, pihaknya telah membuat pemeriksaan harga di premis cendol tersebut dan berpuas hati dengan syarat jualan yang dilaksanakan.

"Pada petang tadi sepasukan anggota penguatkuasa telah membuat pemeriksaan harga di premis berkenaan dan mendapati pemilik tidak melanggar apa-apa syarat perniagaan termasuk tanda harga serta produk jualan," katanya.

Hari ini sekeping gambar tular dalam media sosial memaparkan tiga mangkuk cendol durian Musang King beserta sekeping resit tertera harga RM114.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan tujuan sebenar pembeli berkenaan sama ada untuk menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap harga cendol Musang King yang dibelinya atau sekadar ingin berkongsi pengalaman menikmati cendol durian premium itu. - K! ONLINE

KOSMOnline

SIAPA DISEBALIK 'UNCLE KENTANG' YANG TIBA-TIBA MAHU BERTANDING DI PRK SEMENYIH? #viralhancing

Isunya bukan kerana baiknya uncle ini membuat kerja amal, ini berkisar mengapa pula dia bersungguh nak bertanding di PRK Semenyih.

Pasti ada udang disebalik batu, pasti ada sesuatu arahan yang membolehkan undi Melayu dipecahkan di Semenyih.

Kita sedia tahu, uncle kentang memang bagus dalam kerja amal, banyak kerja amalnya menolong majoriti orang susah terutama orang Melayu.

Pastinya kalau dia bertanding, pecahan undi pasti berlaku. Maka Pakatan Harapan senyum sahaja.


Mohon kawan-kawan copy paste & repost dan viral

Baru baru ni tersebar berita seorang aktivis ngo yang terkenal dgn rumah sewa RM1 di Puchong, menawarkan diri untuk bertanding di #PRKSemenyih.




Persoalannya kenapa plak tetiba lelaki yang lebih dikenali sebagai “uncle kentang” ini beria sgt nak menceburkan diri dalam arena politik sebagai calon bebas?

Lebih mengejutkan apabila baru baru ini beliau mengeluarkan kenyataan kononnya ada org yg memfitnah beliau mengatakan mantan perdana menteri Dato’ Seri Najib telah memberi “dedak” kpd beliau bertanding di PRK Semenyih bg melaksanakan strategi pecah undi utk BN menang. 🤣🤣🤣



Rupa rupanya dibelakang beliau adalah Dato’ Paul Lim Tau Ern seorang MD syarikat Premiumlogy Holding Sdn. Bhd yg menjalankan perniagaan “souvenir” dan mempunyai rangkaian perniagaan yg besar dalam negara.

Dato’ Paul Lim juga adalah owner rumah RM1 tersebut dan merupakan pengasas sebenar RM1 Home tersebut.

Dato’ Paul Lim ni merupakan penaja dan penyokong kuat PKR dan DAP. Antara kenalan rapat beliau adalah Tian Chua dan Khalid Samad. 🤔🤔

C&P Abdullah Abdullah

"BUKAN BESHER-BESHER PULAK" ADA YANG SUDAH RASA MELUAT DENGAN 'TAGLINE' BARU NAJIB INI? #viral #hancing

Mungkin kerana sudah over kot, ataupun sepatutnya penangan hastag #MaluApaBossku itu diteruskan tanpa ada apa-apa tagline baru yang mungkin boleh menjelekkan orang?

Tidak pasti idea bukan "besher-besher' ni sengaja nak mengenakan Najib?


Makin famous dan digemari golongan marhaen, tagline ‘Malu Aper Bossku’ oleh bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ini menjadi titik kebangkitan bekas PM tersebut selepas mendapat cemuhan akibat terlibat dengan skandal 1MDB.

Pun begitu, Najib yang kita lihat sering ‘lepak’ dengan geng motor sejak akhir ni bukan saja belajar satu tagline tu. Beliau kini nampaknya sudah pandai menyebut lenggok orang muda macam ‘On tak on’ dan terbaru semalam, ‘Bukan beshe-beshe’ atau #BBB di Instagram.

“DS Najib tak perlu buat benda begini, seolah-olah menjatuhkan martabat seorang negarawan”

Macam manapun, nampaknya tak ramai yang gemar gaya terbaru bekas PM kita ni yang mereka lihat seperti dah jauh menyimpang daripada personaliti asalnya. Kebanyakannya berpendapat, Najib seakan-akan menjatuhkan martabatnya sebagai seorang negarawan. Ye tak ye jugak ye?





“Adakah aku rasa makin annoying benda ni?”

Malah tak cukup dengan tu, ramai di kalangan netizen jugak akui yang personaliti terbaru Najib Razak ini makin ‘annoying’ atau menjengkelkan sebab bekas PM ni nampak sangat awkward bila sebut lenggok ala ‘rempit’ ini.



“Kenapa sedih sangat tengok Najib ni”

Selain itu, ada juga yang mengungkapkan rasa sedih melihat bekas PM Najib sanggup meletakkan maruahnya di bawah demi nak ‘blend in’ dengan rakyat. Aduhai…





Apa-apapun admin yakin, di sebalik ramai yang tak puas hati atau tak berapa suka dengan imej terbaru DS Najib ni, masih lagi ramai yang kat luar sana sokong dia kan? So kita tengok ajelah nanti macam mana ye. #maluaperbossku

Sumber dari Lobak Merah

RM202 JUTA TABUNG HARAPAN BUKAN UNTUK BAYAR HUTANG NEGARA KATA TUN M #viral #hancing

Tabung Harapan Malaysia (Tabung Harapan), yang ditubuhkan KERAjaan Pakatan Harapan (PH) bagi menyelesaikan hutang yang diwarisi daripada pentadbiran BN, berjaya mengumpul sejumlah RM202,716,775.10.


Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata jumlah tersebut diperolehi sebaik sahaja ia ditutup pada 14 Jan lalu, selepas dilanjutkan tempoh pemberian sumbangan selama dua minggu.

Menurut Lim, keputusan melanjutkan tempoh pemberian sumbangan itu dibuat oleh jemaah menteri pada 2 Jan lalu susulan maklum balas positif dan keprihatinan rakyat Malaysia.

"Jumlah sumbangan ini akan digunakan untuk pembayaran hutang kerajaan persekutuan,” katanya.

Bagaimanapun memetik laporan The Malaysian Insight, menurut Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, inisiatif kutipan Tabung Harapan ini hanya merupakan simbolik untuk menunjukkan semangat patriotik rakyat Malaysia sahaja. Ia bukan bertujuan untuk membayar hutang KERAjaan PH.

Kenyataan Perdana Menteri itu bercanggah dengan kenyataan Menteri Kewangan dan bertentangan dengan tujuan asal Tabung Harapan yang pada awalnya dikatakan untuk membantu KERAjaan PH membayar hutang negara yang didakwa telah mencecah RM1 trilion.

Persoalannya, ke mana atau bagaimanakah wang sumbangan tersebut akan dibelanjakan?

Netizen mempersoalkan kenyataan dari pimpinan KERAjaan PH yang semakin berbelit-belit dan sering bercanggahan antara satu sama lain.

[Hot!] Jangan anggap PN kerajaan yang lemah – Razali

 KUALA LUMPUR – Jangan menganggap Perikatan Nasional (PN) sebagai satu kerajaan yang lemah atau tidak berwibawa. Ini kerana kerajaan PN tela...