Rabu, 2 Oktober 2019

Hadi datang Kongres Maruah Melayu, D4P mesti panas kali ini

Politik ini ada macam-macam cara, macam-macam seni, kalau kita tidak bijak melihat, menela'ah, serta mengkaji, kita pasti akan terjerat dengan spikulasi tidak baik.




PAS akan hadir ke Kongres Maruah Melayu.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan hadir pada Kongres Maruah Melayu yang akan diadakan Stadium Malawati Sabtu ini.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, kehadiran Abdul Hadi pada kongres tersebut membuktikan bahawa parti itu berjiwa besar untuk mengukuhkan penyatuan ummah di negara ini.

"Pas telah menerima jemputan daripada pihak penganjur untuk menghadiri Kongres Maruah Melayu yang dijadualkan berlangsung pada 6 Oktober 2019. - Utusan Online





Mahathir katanya akan memberikan amanat, tidak pasti amanat apa, harap dia kata bergabung terus dengan parti Melayu yang lain, membentuk kerajaan baharu secepat mungkin, gencatan senjata dari menyerang sesama Islam kerana politik.

Tetapi tidak dipastikan adakah pemimpin Amanah akan hadir juga pada Kongres ini, diharap juga Lim Kit Siang memakai busana Melayu sambil bertanjak, malah diharap sangat YB Jelutung juga begitu, Waytha Moorthy pula diharap memakai baju Melayu sambil bersongkok, itupun kalau mereka ini nak datanglah. (Menulis sambil tersenyum)


Rasanya peluru licik nak berikan D4P melatah macam baboon je kerana Kongres ini nampaknya lebih rasis dari apa yang mereka kata pada masa perhimpunan Muafakat Nasional.

Politik PAS memang 'lagend', tetapi harap ada pemimpin UMNO juga hadir dan kalau boleh Najib Razak pun ada, penyokong UMNO PAS hadir penuhkan, kita hijack dengan bendera UMNO dan PAS.

Politik itu seni, jadi kita pandang dari sudut seorang 'ghost army' menyusup dan memberikan musuh dari dalam berantakan. Simple.

Kalau Tun M tidak beri jawatan PM kepada Anwar, semua akan kena tempias, kecewa dan sedih

Nampaknya epilog cerita penganti Perdana Menteri ke 8 tidak akan berhenti, kali ini Otai Reformis pula bersuara, namun suara mereka kali ini agak macam lelaki lembut sedikit, almaklumlah semua dah insaf, kalau dulu mereka turun ke jalanan, berhadapan dengan FRU, cota, kena but, kena pijak itu perkara biasa demia sebuah perjuangan.


Namun kerana Anwar sudah dijanjikan menjadi PM ke 8, dijangkakan pada Mei 2020 nanti, ramai penganalisis dan suara-suara dalaman mengatakan, mustahil Mahathir akan berikan jawatan PM kepada Anwar begitu cepat.

Otai Reformis dengan ayat sekiranya Mahathir tidak beri jawatan PM kepada Anwar, maka semua pemimpin bawahan tidak akan percaya lagi apa sahaja Mahathir lakukan lepas ini.

Pelik Otai Reformis ni, nak balun, balunlah betul-betul, ini tidak, hanya kritikan manja sahaja.

Takut betul dengan Mahathir. Buang telur lah.

Semua kena tempias jika Dr M tak tepati janji, kata kumpulan pro-Anwar

PETALING JAYA: Kumpulan pro-Anwar mengingatkan Pengerusi Pakatan Harapan Dr Mahathir Mohamad bahawa semua pemimpin bawahnya tidak akan dipercayai rakyat lagi jika beliau tidak tepati janji peralihan kuasa yang diuar-uarkan sebelum ini.

Otai Reformis 1998 mengulas kenyataan Mahathir mengatakan dia mungkin ada tiga tahun lagi sebelum menyerahkan jawatan perdana menteri sebelum pilihan raya umum ke-15, mengatakan pimpinan komponen bersetuju Anwar akan mengambil alih tempatnya dalam tempoh dua tahun.

PRU15 boleh memudaratkan, kata Hamzah

 PETALING JAYA: Setiausaha Agung PPBM, Hamzah Zainudin berkata, desakan pembangkang supaya kerajaan mengadakan pilihan raya umum ketika situ...