Ahad, 31 Mei 2020

Anwar masih mengharap Mahathir untuk merampas Putrajaya kembali?

Hiruk pikuk politik Malaysia kembali, sedangkan Wabak Covid 19 belum lagi reda, ingat lagi kenangan manis ketika Pakatan Harapan memerintah, pada saat covid 19 belum lagi merebak.

Sepatutnya kerajaan ketika itu bertindak dengan lebih efektif untuk tidak memberi sedikit ruang pun kepada wabak jahat ini melanda negara kita.


Apakan daya, Menteri-menterinya ketika itu sangatlah bodoh kuasa tiga. Tidak boleh ditunjuk ajar. Kenyataan yang menyakitkan hati kerap terjadi.

Februari tiba, hujung-hujung nya datang pula keadaan yang agak mengejutkan, bukan perihal wabak, tetapi peralihan kuasa yang tidak disangka.


Kerajaan PH runtuh, Menterinya secara automatik hilang jawatan setelah Perdana Menterinya letak jawatan.

Kerajaan bertukar tangan, Perikatan Nasional mengambil alih, kerajaan yang dikatakan sebagai kerajaan pintu belakang oleh PH.

Tidak mahu Anwar jadi PM ke-8

Ramai tertanya, kenapa pula sudah elok kerajaan PH itu pegang Putrajaya, elok sahaja Menterinya gembira dengan jawatannya. Alih-alih boleh terbongkang pula kerajaan yang dikatakan pilihan rakyat itu?

Misteri ini masih bermain-main dalam fikiran kita, dah tahu kerajaan dah ada, yang pergi jahanamkan tu buat apa.

Pemimpin PH langsung tidak menuju muncung senjatanya kepada Mahathir, sedangkang yang menjadi punca masalah adalah Mahathir.


Kenapa tidak tanya dengan tegas, mengapa Mahathir meletak jawatan PM dengan sengaja? Untuk apa berbuat begitu, sampai ramai pemimpin PH melopong dan merasa dibahlolkan oleh insan bernama Mahathir.


Menjadi masalah, mereka menuduh kerajaan ini adalah kerajaan pintu belakang, langsung tidak menerima kenyataan yang puncanya adalah Mahathir. Bodoh kuasa duabelas PH ni ye.

Kerajaan PN rakyat suka

Kalau melihat keadaan kerajaan PN memerintah, nampaknya populariti Muhyiddin melonjak naik, Menteri-menteri kabinet semuanya sangat hebat melakukan kerja.

Kerajaan PN prihatin rakyat dan berjaya pula mengawal wabak Covid 19 yang menghantui seluruh dunia.

Rakyat gembira dan sangat setuju, PN kerajaannya memang menjaga rakyat berbanding dengan kerajaan PH yang ketara kebencian rakyat terhadap mereka.

PH nak Putrajaya balik


Ketika wabak Covid19 sudah reda, tiba-tiba kecoh pemimpin PH ingin menawan Putrajaya kembali, kali ini mereka mengharapkan Mahathir dengan seadanya.

Katanya sudah ada nombor, 129 jumlah ahli parlimen kata mereka, punya seronok mereka ketika ini, yakin Putrajaya bakal mereka dapatkan kembali selewat-lewatnya Julai ini.


Persoalan, Mahathir dan Anwar boleh bersama-sama lagi? Setelah bocor segala bentuk bukti yang Mahathir punca keruntuhan PH kerana tidak mahu Anwar dan DAP?


Rakyat melihat situasi ini ibarat manusia gila kuasa, sendiri letak jawatan, sendiri runtuhkan kerajaan, tiba-tiba nak balik, malah tidak rasa bersalah khianat pemimpin PH itu sendiri diatas tindakannya meletak jawatan sebagai PM.

Bodoh juga pemimpin PH kan?

Bersambung.....

Tiada ulasan:

Catat Komen

[Setelah tular] Tok Mat nafi jadi calon PM Muafakat Nasional

 TIMBALAN Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan menafikan dirinya telah dipilih sebulat suara sebagai calon perdana menteri bagi  Muafakat ...